Dags att byta från S5 till... vad?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av alorelei, 27 maj 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. alorelei

    alorelei Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag har just nu en S5:a som jag är väldigt nöjd med. Dock kommer min son att få ärva den inom de närmsta tiden då hans mobil inte är direkt bra.

    På S6 tappar jag vatten/dammtålighet, enkelt batteribyte och minneskortplats. Men den är ju snabb och har andra fördelar. Men är batteritiden sämre än S5? Tycker att jag läst mig till det i div forum.

    På z3+ skulle jag få en bättre kamera (?) och behåller vatten/dammtålighet, minneskortsplats. Bättre batteritid än S6. Ingen inbyggd trådlös laddning (?) Ingen fingeravtrycksinloggning

    G4 lär väl också ha en bra kamera, löstagbart batter, minneskort men inte IP-klassad. Ingen fingeravtrycksinloggning. Men har bra laddningsskal för trådlös laddning iaf.

    Jag använder mobilen främst för foton, filmer, sociala medier och lite spel.

    Ni som redan har s6 - är batteritiden dålig? jämfört med era tidigare mobiler.

    Jag mottager tacksamt för- och nackdelar som ni vet/tror finns mellan modellerna. Jag vill inte bara slentrianköpa Samsung - det finns ju andra märken.
     
  2. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Batteritid på s6 är okej, ngt sämre än s5. Oklart hur bra kamera z3+ kommer ha, men den lär väl knappast kunna slå s6 och G4, Sony verkar mest polera ytan på denna modell och kameran på z3 är ju knappast välkänd för att vara bra tyvärr. Men avvakta lite recensioner på z3+ och se hur kameran verkar!
     
  3. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 716
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Hur det blir med Z3+ vet jag inte, men Z3 har ju, precis som du säger, ingen trådlös laddning. Däremot kan man använda magnetsladd eller docka som också är väldigt behändiga så att man slipper hålla på med luckan.
     
  4. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Hade jag köpt en av dagens topplurar hade det med största sannolikhet blivit en S6 Edge (grön 64 GB). :)
     
  5. mattismarkus

    mattismarkus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2014
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nothing phone 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nothing phone 1
    Jag är grymt nöjd med min så grym kamera sen känns mobilen super, funderade själv på en Sony , men inte nu längre.. (fru har en z2)
    Hon vill också ha en s6
     
  6. inact_0036

    inact_0036 Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    3 nov 2012
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    545

    MINA ENHETER

    batteritiden är väl lite sisådär just nu beroende på vad man gör i telefonen, men senaste uppdateringen som S6 fick så blev den lite bättre och än bättre lär det bli när google skickar ut sin uppd då det är nån bugg i lollipop som verkar vara rätt så törstig..

    Men jag tycker ial att du ska kila ner till din närmsta elektronik butik o känna o bläddra lite på både S6/LG G4. så märker du nog vilken som passar dig bäst.. Lycka till oavsett vilket märke du än väljer..
     
  7. Sammasak

    Sammasak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2015
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Samsung GS9
    Annars ryktas om en s6 active. Läs lite om den, ifall den är ett alternativ!
     
  8. alorelei

    alorelei Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Tack för alla åsikter och tips! Lutar just nu åt S6 men vill känna lite på LG G4 också. Och om det kommer en active modell av S6 kan det ju också vara ett intressant alternativ. Måste bara väga alla för och nackdelar lite till...
     
  9. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    Det går ju alltid köpa till ett otterbox till s6, så blir den lite mer stryktålig, finns väl även skydd som skyddar mobilen mot regn
     
  10. reiman

    reiman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    528
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    Om sony lyckas få till en svinbra kamera på z3+ så skulle jag köpt den. Annars s6, har en sådan själv.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.