Problem: dags att köpa ny telefon?

Diskussion i 'Nexus 6 (2014) - Allmänt' startad av Stibe, 9 okt 2016.

  1. Stibe

    Stibe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2014
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Sen en tid tillbaka så behagar min telefon att starta om sig lite då och då, det händer lite då och då, ofta under pågående samtal dessutom, det händer i snitt en gång i veckan.
    Igår tyckte telefonen att mitt simkort inte fanns, efter att jag tagit ut det och blåst rent ett antal ggr så funkade det igen..
    Så idag så slutar skärmen att fungera, eller ja, den visar det den ska men det har slutat registrera beröring över huvud taget.

    är det någon som har haft liknande problem, har en lösning, vet hur mkt det kostar att fixa?
     
  2. MathiasM

    MathiasM Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    2 133
    Mottagna gillanden:
    582
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
    Inte hört något om ett sådant problem.. Har du provar en factory Reset? Brukar lösa mycket när det krånglar...

    Dock har du rätt i att det börjar bli dags att byta ut Nexus 6. Dock ser jag inte att det finns så mycket intressant på marknaden just nu. Ser fram emot MWC Barcelona. Hoppas det kommer något intressant där.
     
  3. Stibe

    Stibe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2014
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    nja, just nu kommer jag inte åt att göra en sån, jag ska testa om jag kan köra med usbgo eller vad det nu heter för att komma in i menyerna, men annars vet jag inte hur jag ska lyckas :(

    sitter och tittar på nexus 5x (billig)
    och moto z (spännande) men jag vill verkligen inte behöva köpa en ny lur nu >.<
     
  4. MathiasM

    MathiasM Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    2 133
    Mottagna gillanden:
    582
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
    Förstår ur du känner... Man vill köpa när man har en mobil man vill ha.. skulle jag vara tvungen att köpa nu skulle det bli något billigt som man kan stå ut med till det kommer någon intressant under början utav nästa år. max för 1500kr sedan försöka kränga den 1000kr eller något sådant.
     
  5. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Man kan göra en factory reset via recovery, men en metoden med en OTG-kabel är förstås bättre om du vill göra en backup innan eftersom återställningen även tar bort foton, musik och liknande.

    För återställning via recovery: Stäng av telefonen och vänta en stund. Därefter håller man in volym ned samtidigt som man startar telefonen. Då kommer man till ett läge som kallas för fastboot. Tryck därefter på volym ned några gånger tills "recovery" visas. Därefter trycker du på strömknappen en gång, vilket borde ta dig till recovery. Om du inte har modifierat din telefon på något vis kommer du troligen se en Android på rygg med en röd triangel. Tryck nu på volym ned+power. Man kan behöva göra detta ett par gånger eftersom man måste trycka på knapparna exakt samtidigt. När du lyckats bör du se en meny. Markera factory reset med volymknapparna och starta återställningen med power.

    Men som sagt, en OTG-kabel kan vara bra om du vill göra en backup.
     
  6. Stibe

    Stibe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2014
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    OTG funkade inte, det hände inget (det har fungerat tidigare)
    att stänga av telefonen utan fungerade skärm verkar vara omöjligt, har du nått tips på hur man gör det? hur jag än försöker så startar den bara om sig :( kommer nog ta nått dygn om jag ska vänta på att batteriet drar ur sig när jag inte kan fippla nått med den :P
     
  7. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Man kan hålla in strömknappen tills den startar om. Så medan telefonen är påslagen, håll in volym ned och håll därefter in power. Man kan behöva hålla in knapparna ett par sekunder innan den stänger av sig