Dålig 4G täckning med Telenor

Diskussion i 'HTC 10 - Allmänt' startad av Winnie, 29 nov 2016.

  1. Winnie

    Winnie Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    HTC 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    HTC 10
    Platta:
    Nexus 7 Wifi (2013)
    Hejsan

    Köpte en HTC 10 i förra veckan och är väldigt nöjd med den än så lönge förutom en sak. Täckningen på 4G, det händer att den kopplar upp sig på 4G men för det allra mesta så verkar den ligga på H.

    Hade en M8 förut och den upplevde jag inte att den hade riktigt så dålig kontakt med 4G nätet. Har jag fått tag på ett måndags ex eller är det bara så att den har sämre stöd för Telenors nät ön M8an?

    Bor och rör mig mest i Solna där det enligt alla täckningskartor ska vara bra täckning.
     
  2. goranwik

    goranwik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    56
    Telefon:
    Xiaomi Mi9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi9
    Platta:
    HTC Nexus 9
    bernard gillar detta.
  3. nattbrev

    nattbrev Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    HTC U12+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U12+
    Hade en HTC A9 med samma problem, lämnade in den för reperation. Slutade med att jag fick en helt ny telefon. Hoppas det ordnar sig! Kan röra sig om en defekt enhet.
     
  4. Winnie

    Winnie Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    HTC 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    HTC 10
    Platta:
    Nexus 7 Wifi (2013)
    Satt halva kvällen i går och testade alla tips som jag kunde hitta lite varstans på nätet utan någon förbättring. Får bli en tur till Webhallen senare idag och se om dom vill ta in den för felsökning.
     
  5. Winnie

    Winnie Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    HTC 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    HTC 10
    Platta:
    Nexus 7 Wifi (2013)
    Tänkte ge en liten uppdatering om hur det gick med mina problem.

    Innan jag gick till webhallen för att be dom kolla på telefonen så tänkte jag att det var ide att byta sim kort bara för att utesluta den felkällan. Skickade efter ett nytt och det fungerade bättre med det men inte så bra som förväntat.
    Kollade runt lite och hittade appen opensignal som jag tänkte köra någon dag för att kunna visa för webhallen att det verkligen var problem.
    Sedan jag installerade den så har det fungerat helt perfekt och har haft 4G täckningi stort sett hela tiden, även på platser där jag inte hade det tidigare. Lite förvånad men kanske gör appen något när den kollar och försöker logga om man har ¤g som gör att kopplingen hålls mer aktiv och inte går ner eller nåt sån.