Dålig kvalité på foton

Diskussion i 'G5 - Allmänt' startad av Sophfia, 2 jan 2017.

  1. Sophfia

    Sophfia Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har stora problem med fotokvalitén. Det ser ut att bli otroligt sålig kvalité på bilderna. Jag kan inte se att jag har fel inställning någonstans...men jag kanske har missat något? Jag kan inte heller aktivera blixten i det vanliga fotoläget, måste en gå över till det manuella läget för att kunna det? Inte för att jag använder blixt ofta, men ändå. Lite märkligt. Gör jag något fel?

    Jag tycker även att det tar sjuuukt lång tid innan kameran faktiskt fotar...även när objektet är helt still osv.
     

    Bifogade filer:

  2. larsen6

    larsen6 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2016
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    22
    Telefon:
    Pixel 7Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7Pro
    Telefon 2:
    iPhone
    Jag tycker också att kameran känns seg, kvalitén vet jag dock inte. Mina bilder är helt ok. Dock har den sjukt svårt att ta bra bilder om det inte är fullt dagsljus, men det lider ju många telefonkameror av.
     
  3. 4ndroid

    4ndroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Jag tycker att kameran är mindre bra jämfört med LG G4. Men plusset är vidvinkel läget som jag älskar med G5an.
     
  4. Sophfia

    Sophfia Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag hade G3 innan jag råkade tappa den i marken och således va tvungen att skaffa ny mobil... Jag är extremt mycket mer nöjd med G3ans kamera och tycker det känns konstigt att G5ans kamera är så mycket sämre. Den tar evigheter att fokusera och rör sig objektet minsta lilla så blir det ju totalt blurry. Hm.
     
    Night83 gillar detta.
  5. 4ndroid

    4ndroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Speciellt i mörkare omgivelser så är G4an bättre. Och jag håller med i allt du säger, G5an är trög!
     
  6. Sophfia

    Sophfia Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tråkigt att höra att du har liknande upplevelser. Jag hoppades lite på att jag fått ett måndagsexemplar.
     
  7. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Jag tycker kameran är både snabbare och bättre än å min tidigare samsung. Har även testat en kompis S7 och min kamera är minst lika snabb, tycker inte det skiljer speciellt i kvalitet, möjligen att jag får något färgåtergivning. Nu är jag iofs en usel fotograf (även om jag älskar att plåta) och använder alltid standardinställningar.
    Kan det vara så att det är lite olika hårdvarukomponenter trots att det är samma modell?