Datatrafiken funkar inte efter uppgradering till andriod 2.2.1 lg gt540

Diskussion i 'GT540' startad av fujioo, 9 apr 2011.

  1. fujioo

    fujioo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som har stöt på liknande problem kanske? Jag har uppdaterat min LG gt540 till andriod 2.2.1 cyanogenmod-6.1.2 nu funkar inte data trafiken alls har rätt apn inställningar men den vägrar och gå ut på nätet via 3g. Jag har testat allt ringt 3 slagit in apn manuelt men det vill inte funka. Använde mig också av apnset men fortfarande samma fel, problem i nätverket... Jag har 3 som operatör och dom e inte så hjälpsamma för jag har ju inte köpt mobilen hos dom så dom kan inte garantera att min telefon e kompitabel med deras nät ( bland det dumaste jag har hört på länge haha ) tacksam för alla tips jag kan få :ehm:
     
  2. Verrox

    Verrox Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    i swedroid wikin så står dessa inställningar som fungerade för någon med cm7 och den är snarlik till cm6 som du har, så pröva dem :)

    Name: Tre
    APN: data.tre.se
    Proxy: <tomt>
    Port: <tomt>
    MMSC: http://mms.tre.se
    MMS Proxy: mmsproxy.tre.se
    MMS Port: 8799
    MCC: 240
    MNC: 02
    APN type:default,supl,mms
     
    fujioo gillar detta.
  3. fujioo

    fujioo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för tipset men får fortfarande samma felmeddelande (problem med dataanslutning servern kommunicerade inte försök igen senare) Har testat med comviq kort också men där stannar bara webläsaren upp helt utan någon felmeddelande iofs.....får nog flasha tillbaka luren till orginal igen tråkigt att vara beroende av wlan uppkoppling hela tiden.....o_O
     
  4. Verrox

    Verrox Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Bara en chansning, men det kan ju gå, även om detta då skulle vara utan mms.

    Name: Tre
    APN: data.tre.se
    Proxy: <tomt>
    Port: <tomt>
    MCC: 240
    MNC: 02
    APN type:default
    Återkom gärna med resultat :)