Problem: Datorn kan inte läsa från GN:s hårddisk.

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av gwingis, 18 jan 2014.

  1. gwingis

    gwingis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Hej,

    Bytte dator nyss och när jag försöker koppla in min GN på datorn så installeras drivrutiner och det vanliga. Hittar även en MTP drivrutin i windows update som jag installerar.

    Men nu när jag ska komma åt hårddisken i GN genom utforskaren så finns den där ibland och när jag väl är i den så går det otroligt segt. Jag lyckas aldrig föra över något innan disken försvinner heller.

    När jag har kopplat i mobilen så går jag in på GN: och ställer in så det är på MTP.

    Jag har googlat runt lite men det enda som kommer upp om drivrutiner är om jag skulle använda mobilen som utvecklingsmobil vilket inte är tanken.
     
  2. Secuthor

    Secuthor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Cubot Cheetah

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Cubot Cheetah
    Att du använder mobilen som "utveklingsmobil" har inte något större inverkan, det r bara ifall att du vill installera nåt program som har med mobilen operativsysten att göra eller sånt..har du testat i en annan datorn? kanske kan ha nåt att göra med USB kontakten..eller den hemska Windows 8
     
  3. mekanismen

    mekanismen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    706
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER



    MicroUSB-porten på GN har en tendens att gå sönder, så det kan mycket väl vara den som gett upp.
     
  4. gwingis

    gwingis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag testade att koppla in den i en annan dator där jag _VET_ att det ska fungera med samma sladd. Fast resulterade i samma resultat.

    Slutade med att jag formaterade om mobilen, vilket är lite drygt. Mobilen blir så himla seg och konstig efter ett tags användande (6månader). Men nu fungerar det iallafall.