Defekt Nexus 5X

Diskussion i 'Nexus 5X (2015) - Allmänt' startad av GriZzm0, 27 nov 2015.

  1. GriZzm0

    GriZzm0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Fick min Nexus 5X för snart 2 veckor sen. Ganska tidigt crashade mobilen och startade om. Tänkte att det va en engångsproblem. Någon vecka senare crashade den igen. Testade då att avinstallera så många appar som möjligt för att se om det va någon app som låg bakom det. Men icke... Fortsatte crasha och det blev oftare och oftare. Gjorde precis en factory reset för att se om det skulle göra någon skillnad och då crashade mobilen cirka 5 gånger under själva initial setup processen.

    Har precis fyllt i formuläret för refund/new device. Får väl hoppas Google hör av sig i början på nästa vecka.

    Någon annan som haft någon form av crasher? Man kan ju hoppas på att det bara är ett måndagsexemplar.

    Edit: Nu crashar den innan android ens hinner starta hela tiden. :/
     
    Last edited: 27 nov 2015
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 705
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tråkigt att höra. Har inte sett så många felrapporter i forumet hittills, men det är ju sådant som kan visa sig över tid också.

    Google brukar ha bra support, så du bör få en ny enhet skickad till dig inom kort. Uppdatera gärna med hur det gick med reklamationen.
     
  3. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Min har inte kraschat en enda gång (hittills). Hoppas det löser sig så du får ett normalt exemplar!
     
  4. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Inga krascher här heller.
     
  5. GriZzm0

    GriZzm0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Har jag tur så va där inget fel på den ändå. Verkar som någon app som strulat till det med cache partitionen.

    Pratade med Google innan idag som bad mig gå in i bootloadern och wipa /cache/ samt göra en factory reset från bootloadern. Denna gången valde jag att inte restora några appar från tidigare enhet. Nu har det gått ungefär en timme och den verkar snurra på iaf. Får väl ge det några dagar och se vad som händer.

    Edit: Och där dog den...
     
    Last edited: 30 nov 2015
  6. GriZzm0

    GriZzm0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    En lite update. Efter förra inlägget så mailade jag henne jag hade haft kontakt med på Google. Utan några ytterligare frågor så skickade hon ut en länk för att beställa en ny. Mycket bra bemötande från Google.

    Lika långsam frakt som första gången tyvärr. Men nu har jag äntligen fått min ersättningsenhet. ;) Nu får jag bara hoppas att det inte är något fel på denna.
     
    HenrikLundqvist gillar detta.