Fråga: Dela resa med Google Maps i Android Auto?

Diskussion i 'Android Auto' startad av qbase, 3 jul 2017.

  1. qbase

    qbase Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har ni lyckats med "Dela resans förlopp" med någon vän från Android Auto?
    När man startar en navigering till en destination i Google Maps så kan man välja att dela med sig av sin progress och plats till någon. Jag kan välja min sambo som mottagare men hon får aldrig upp en notifiering på sin iPhone eller ser mig när hon "manuellt" kollar efter mig i Google Maps.
    Om jag inte har telefonen inkopplat i bilen(VW Golf -17) och gör samma delning i Google Maps då fungerar det!. Då får hon en notifering på sin mobil och följa min resa. Men som sagt, fungerar inte i Android Auto.

    Tidigare innan jag bytte bil så körde jag med Waze, då delade jag alltid med min resa när jag skulle hämta upp sambon efter jobbet. Skitsmidigt, då visste hon att jag var på väg och 2 min innan så fick hon en notis att jag anländer snart. Då slipper man samtal eller sms för att synka ihop resan.

    Jag kör Android Auto 2.4.7227 (21:a juni) med Android 6.0 i min Nexus 5.
     
    Kiddy gillar detta.
  2. qbase

    qbase Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nu fungerar det, felet låg på serversidan.

    https://productforums.google.com/fo.../ds8l365LJbA;context-place=forum/android-auto
    Michael - Android Auto Maps team sa:
    Hi all, thanks to everyone that reported problems with contacts not displaying properly. We found and fixed the problem causing it. The fix was on the server, so no app update required. Please give the feature a try, and let us know any other issues you run into. Thanks!