Delad WiFi bråkar

Diskussion i 'Allmänt' startad av Adder, 28 aug 2016.

  1. Adder

    Adder Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2011
    Inlägg:
    353
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Lyckades skada benet så då får surfen lida :) har bara 100GB mobilt som just tog slut. Med jobbmobilen kan jag köpa 100GB till ett schysst pris men de strular.

    Efter allt ifrån 15 till 60min delas inte data länge. Wifit funkar och allt man behöver göra är att stänga av och sätta igång Mobil-data. Även av/på av delning funkar. Surfen i Huawei funkar när den inte delar data till andra enheterna.

    Är de Felia som inte vill att man delar eller mobilen som bråkar? Huawei G740-L00

    Nån app eller dyl för att se vad som händer? Nån app mer än den inbyggda man kan dela nätverk med?
     
    Last edited: 28 aug 2016
  2. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Med all sannolikhet (>99%)så är det mobilen. Kan vara bugg i mjukvaran, kan även vara enligt design den stänger av sig eller en kombination av båda.
    I och med att det är inbyggt så kan du kolla under inställningar om det finns några specifika alternativ för det i mobilen.
    Det finns en del "Hot spot" appar i play store men det lilla jag tittade så verkar dom flesta vara designade för tidigare versioner av Android där hot spot/delning inte fanns.

    Börja med att kolla om det finns nån nyare mjukvara till din mobil och om du har senaste så är det bara att testa appar från play store.

    Sista alternativet är root, men då måste du googla runt om du hittar nån som justerat hot spot inställningar den vägen så du vet vilka steg som krävs för det och ev. Specifika steg med din mobil.
     
  3. Adder

    Adder Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2011
    Inlägg:
    353
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Misstänke mobilen då surfen/data funkar på mobilen. Ingen uppdatering finns.
    Får kika på nån annat wifispot app root känns sådär :)
     
    iterva gillar detta.