Den stora Huawei mate 10 Pro Tråden

Diskussion i 'Mate 10-serien' startad av Swedroid, 13 aug 2017.

  1. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 833
    Mottagna gillanden:
    4 918

    MINA ENHETER

    En annan Launcher är inte ett alternativ?
     
  2. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Blev ju bättre med Nova, stock-launcher är en katastrof. Alltför stora ikoner och inte tillräckligt många på en rad.

    Startar man om telefonen så aktiveras automatisk ljusstyrka. Inte så svårt att ställa det tillbaka till manuell när man startar om men skall inte vara så.

    En massa små saker jag stör mig på, kanske man inte borde vara så petnoga med allt. :)

    Blir väl att gå tillbaka till EMUI, för vill ju ha en kamera som går att använda. Annars är Lineageos riktigt bra.

    Får se sen hurdan Oneplus 6 blir, om de får in ett större batteri i den. För batteritiden på Mate 10 är riktigt bra så vill gärna ha en telefon med kring 4000mAh.
     
  3. kitfr

    kitfr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2015
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Android Auto finns inte officiellt i Sverige så jag har dragit ner den från apkmirror. Funkar för det mesta bra. Men av någon anledning så slutar det funka efter några dagar.
     
  4. solle123

    solle123 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2018
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Kan inte stretcha bilden till fullscreen i Youtube. Funkade ett tag efter jag installerat om appen men sen slutar det funka igen. Nåt jag missar eller?
     
  5. jagu

    jagu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    323
    Operatör:
    Telia + Tre
    Telefon:
    Asus Zenfone 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia + Tre
    Telefon:
    Asus Zenfone 9
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+
    Kan du lägga till länken? Finns så många olika att ladda ner och jag vet inte vilken [emoji4]
     
  6. Paul

    Paul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Är det någon som kan tipsa om en bättre kamera-app? Eller som vet hur man ändrar exponeringsinställning i frontkameran? Jag hittar inget sätt att göra bilden ljusare eller mörkare...
     
  7. Lugnofin

    Lugnofin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2013
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Emui...? Some Kjell Höglund sjunger: "Man vänjer sig"
     
    Bateman gillar detta.
  8. Dingus

    Dingus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2012
    Inlägg:
    580
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Det här var ju den mest fantasilösa AOD:n? Är det någon vits att ha den aktiverad? Vill man veta vad klockan är kan man lika gärna tända skärmen och kolla. Synd att den inte var lite mer lik Samsungs.
     
  9. boxer72

    boxer72 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

  10. Bateman

    Bateman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    En fantastisk låt!!
     
  11. danwhistler

    danwhistler Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    70

    MINA ENHETER

    Nån mer som har buggen att luren sporadiskt tror att den övre telefonhögtalaren är den nedre riktiga högtalaren och spelar upp allt media ljud endast ur den? Stängt av den automatiska stereo funktionen. En omstart löser, men jobbigt...
     
  12. zyrien

    zyrien Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2015
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    38
    Är det bara min telefon som automatisk ändrar brightness när jag går in i olika appar osv? Är rätt störande, har inte ens på auto.
     
  13. danwhistler

    danwhistler Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    70

    MINA ENHETER

    Nej det är Huaweis egna brillianta idé i Emui. Mycket klagomål om det på diverse forum.
     
  14. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Jag funderar på att skaffa en mate 10 pro men undrar några saker.

    1. Hur funkar bluetooth för er? Jag har läst om vissa som har problem. Håller hörlurar kopplingen till telefonen? Funkar det är styra volym och byta låt med hörlurarna? Om man lyssnar på en podcast och trycker paus. Kan man sen starta den igen genom att bara trycka på hörlurarna eller måste man in i telefonen? Jag har två par hörlurar som jag använder mycket, ett par Jabra Elite sport och ett par bose soundlink oe. Det vore jobbigt om de funkade dåligt.

    2. Jag har förstått att låsskärmen inte visar aviseringar som andra androidtelefoner. Hur funkar det med appar som spelar ljud och har en widget som en avisering i notifikationsfältet? På min S8 brukar jag styra Spotify och Pocketcasts direkt från låsskärmen med deras aviseringswidgets (jag slår av Samsungs dåliga ersättningswidget som man kan ha på låsskärmen om man vill). Funkar det på mate 10 pro? Om aviseringswidgeten finns på låsskärmen, stannar den då också kvar ett tag om man har tryckt på paus och vill fortsätta lyssna efter en stund?
     
  15. danwhistler

    danwhistler Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    70

    MINA ENHETER

    1) min Bluetooth har fungerat utan problem hela tiden. Kör med ett Nitro-x headset. Uppkopplingen fungerar bra och det får att pausa/playa etc. Där emot är volymen frikopplad vilket är både bra och dåligt. Volymen är separat på telefon och headset. Fördelen är dock att jag kan maxa output på telefonen och ha lite lägre på headsetet och på så vis få lite lägre brus i headsetet. Men jag tror inte det ska vara så.

    2) Nä den kan visa notifications precis som vanligt, det är bara att det förinställda valet i Huawei kan göra det konstigt. Men det är inte värre än att bara gå in och klicka i ett reglage på respektive app så fungerar det som vanligt med Spotify och podspelare etc!
     
    Andresin gillar detta.
  16. danwhistler

    danwhistler Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    70

    MINA ENHETER

    Är det någon mer som har problem med att vända till landskapaläge i Chrome? Vänder på luren men inget händer...
     
  17. Dingus

    Dingus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2012
    Inlägg:
    580
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Funkar hur bra som helst för mig.
     
    Last edited: 21 mar 2018
  18. danwhistler

    danwhistler Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    70

    MINA ENHETER

    Löstes visst med en omstart, som dom flesta andra lustiga buggar med denna luren [emoji57]
     
  19. RobinAug

    RobinAug Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    195
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Kan bara svara på 1). Kör också med Nitro-X lurarna. Kan dock bara höja och sänka. Ibland kan jag pausa/byta låt och allt som man ska göra. Men jag tror de beror på att alla företag är sådana iphonefanboys. Testade mina lurar på flera android lurar och de funkar kasst på flera att styra musiken. Men så fort man tar en Appel produkt går det utan problem, tyvärr.
     
    Andresin gillar detta.
  20. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Jag slog till. Låsskärmen och bluetooth funkar ok. Tack för svaren!

    Jag retar mig dock på att Google nu tog bort möjligheten att ha kontrollerna i nederkant på Chrome. Så dumt. Jag provade att byta till Samsung internet men den är så seg att byta mellan flikar (det är den inte på Samsung S8). Jag bytte till slut till Opera och den känns ganska bra. Vad kör ni för browser på era HM10P?