Den stora politiska tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 25 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Okej, hur vill du lösa det problemet? För jag håller med om att det är ett stort problem när folk inte pratar med varandra för då uppstår en massa fördomar.
    Egentligen inte, det handlar ju bara om att våga ta kontakt och besöka andra områden.
     
  2. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 838
    Mottagna gillanden:
    4 930

    MINA ENHETER

    Haha ja du någon konkret lösning har jag inte. Men inhomogena områden är ett sätt för grupper att beblanda sig.
     
  3. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Ja, men då måste man få folk att vilja blanda sig. Man kan ju inte tvinga folk, vi lever i en demokrati.
     
  4. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag kan inte råda dig vilket parti du ska rösta på då jag själv inte vet vilket parti jag ska rösta på. Men jag kan säga med 100℅ säkerhet att jag inte kommer att rösta på Moderaterna med Batra som ledare och inte på SD, inte på MP, inte på KD och inte på FI.
     
  5. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 411
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    liten märklig situation just nu, jag känner just nu inte sympati med något parti i riksdagen.. Tycker det är riktigt usla partiledare just nu, det är väldigt mkt mellanmjölk just nu samt gammla rävar som passerat bäst föredatum och engagemang för länge sedan. Blir otroligt svårt att rösta nästa val som det är just nu.

    Jag tycker bostadspolitiken är viktigast, jag vill flytta till göteborg men det är ju hopplöst tex, den extrema bostadsbristen ska inte göra att man blir fast i en viss stad i hela sitt liv när man igentligen vill starta om i ny stad osv. Det låser fast människor.
     
  6. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Reavinstskatten är ett stort problem, det gör att folk bli ovilliga att flytta trots att de egentligen vill. Många som vill byta till mindre gör inte det för att det blir en dålig affär.
     
  7. Droid55

    Droid55 Guest

    Vilken jävla jubelidiot Trump är. Dumheterna tar ju aldrig slut!

    http://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/trump-twittrar-upprört-om-dotterns-klädaffärer/ar-AAmJTM4?li=BBqxCu3&ocid=

    Seriöst, hennes kollektion säljer dåligt. Deal with it. Det är väl självklart att man slutar sälja något som säljer dåligt. Jävla pucko.

    Eller varför inte detta:


    View: https://twitter.com/SteveKopack/status/829007910277636097


    Tycker fortfarande det är helt ofattbart hur han kunde bli president. Riktigt jävla besviken på USA (men inser också att långt ifrån alla röstar, tyvärr).
     
  8. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Ofattbart är det inte. Trump lovade en massa som många tyckte var bra och många var trötta på nuvarande situationen. :)
     
  9. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 966
    Mottagna gillanden:
    11 146
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Det påminner om något jag sett här lokalt, hmm....
     
  10. Droid55

    Droid55 Guest

    Jo, det är ofattbart att sättet han beter sig på inte verkar betyda ett skit. Detta är white men privilege utan dess like. Han hade omöjligt kommit undan med detta om han hade varit kvinna.

    Så bara för jag är trött på situationen så skulle jag rösta på en jubelidiot? Det är inte precis så att det inte fanns fler republikaner om man nu är anti demokrater.
     
  11. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Hade USA inte haft elektorsystemet hade ödlan Hillary vunnit. Pest eller kolera röstades på och kolera vann denna gång.
     
  12. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 829
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Det finns större idioter än Trump som sitter på makten i många länder. Konstigt att det aldrig uppmärksammas.
     
  13. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 966
    Mottagna gillanden:
    11 146
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Fast det är ju samma ledare som hyllas av de som förespråkar Trump. :P
     
  14. Droid55

    Droid55 Guest

    Skulle inte jämföra Hillary med Trump. Sen kan man tycka vad man vill om henne.

    Vi pratar nog allt om Putin också. Grejen med Trump är att det är USA som många ser som något slags framgångsland (långt ifrån ett framgångsland dock). Dessutom var det ganska magstarkt skifte från Obama till Trump. Att det går från demokrat till republikan är väl inget konstigt, typ som det skiftar mellan S och M i Sverige. Å andra sidan var Bush vidrig också och jag ska erkänna att jag inte aktivt lyssnade på allt då (hur han uppförde sig) men tvivlar på att han hade samma språk som Trump har.
     
  15. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Jag stödjer inte Trump och jag anser att ingen av dom är ett bra val men Hillary hade inte varit bättre.
     
  16. Droid55

    Droid55 Guest

    Där håller jag inte med dig alls. Trodde medmänsklighet betydde något.
     
  17. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Se vart medmänsklighet lett Sverige. [emoji4]
     
  18. Droid96

    Droid96 Guest

    Det handlar nog mycket om att man känner att det krävs något radikalt för att det ska bli en förändring. Se bara på Sverige. Det märks knappt skillnad om borgarna eller vänstern styr landet.

    Trump är en sån person som utstrålar handlingskraft och styrka. Han har radikala idéer. Sen att hans idéer är skit och att han är en maktgalning som tror att han har samma befogenheter som Putin och Kim Jong Un (med flera) är mycket olyckligt.
     
  19. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 966
    Mottagna gillanden:
    11 146
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Du verkar ha drabbats väldigt hårt av det, vad har du råkat ut för?
     
  20. Droid55

    Droid55 Guest

    Ja, jag bor hellre i Sverige än i USA.

    Sverige <3

    Kan hålla med om att det inte är stor skillnad på Alliansen och De rödgröna (eller det har inte varit det hittills). Allt beror väl på vilken grupp man tillhör (under-, medel- och överklass) samt huruvida man driver stort eller litet företag osv.

    Ser ingen handlingskraft eller styrka i Trump. Ser en jävla mansgris som talar illa om och ser ner på andra människor (kvinnor, handikappade, färgade) osv. Dessutom kommer han undan med att säga och göra som en liten snorunge på 3 år.

    Nej, jag tror i en värld full med orättvisor och krig att vi behöver medmänskliga politiker. Hat föder hat.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.