Den stora politiska tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 25 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Droid82

    Droid82 Guest

    Ja du har åtminstone rätt i att du misstolkar enkelt skriven text. Jo du har gjort ett antal riktigt vidriga påhopp, och dessutom totalt grundlösa och felaktiga. Det är du som stått för grundlösa och vidriga påhopp, inte jag. Jag har bara skrivit som det är och kommenterat dina vidriga och falska påhopp på min person.
     
  2. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Läs själv hur du skriver nu och vilka ord du använder. Det är inte enkel text, det är blandat med en massa påhopp och ovidkommande. Nej, du är inte alls tydlig när du vill framföra dina åsikter och det har sällan så mycket med sakfrågorna att göra. Vi kan ju sammanställa vilka ord du använde i detta korta inlägg:

    *vidriga
    *påhopp
    *totalt grundlösa
    *falska
    *grundlösa (igen)
    *vidriga (igen)
    *falska
    *påhopp(igen)

    Det är så dina inlägg ser ut, fokusera mer på sakfrågorna så ska du se att det går bättre att diskutera.
     
  3. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 286
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Du svamlar som dom flesta sossar.
     
  4. Droid82

    Droid82 Guest

    inspectorgadget frågade ju efter länk till forskning som visar på det du påstod, det där blogginlägget innehåller varken studier eller länkar till studier som bekräftar vad du påstått, vad jag kan se innehåller blogginlägget bara åsikter, och för att citera någon av dessa åsikter (alltså inte forskning) så skrivs bland annat följande:

    "En etnisk minoritet som lever inom en majoritets domäner kommer att assimileras under en period av tre generationer, om den inte sätter upp något försvar. "

    "Den andra och alternativa grundförutsättningen är att minoriteten tidigare i sin historia varit så illa hanterad och hårt ansatt att de som tillhör den har varit tvungna att bygga upp ett försvar i form av olika strategier gentemot majoriteten. Många grupper i historien har misslyckats med detta och assimilerats eller helt enkelt utrotats. Men det gäller som sagt inte alla. I dag är det dessutom lättare än någonsin att bevara sin minoritetsstatus. Modern kommunikationsteknologi möjliggör för en minoritet att upprätthålla kontakten och därmed identiteten på flera olika sätt. Jag utvecklar inte detta tema, därför att alla torde veta vad jag talar om: snabba och direkta kontakter via telefon, sms och mail. Teve med parabolantenner som ett fönster in i såväl moderkulturens som andra diasporiska minoritetsgruppers vardagsverkligheter, billigt flyg som gör att man kan åka hem och ”tanka” identitetsförstärkningar."

    Inte riktigt det du påstod att blogginlägget skulle innehålla. ;)
     
  5. Droid82

    Droid82 Guest

    Ytterliga grundlösa och felaktiga påståenden i denna tråd alltså, patetiskt.
     
  6. inspectorgadget

    inspectorgadget Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Hade det besvarats flera gånger när jag ställde frågorna? Jag har efter detta inlägg läst igenom föregående sidor av tråden igen och kan inte hitta det.
     
  7. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 286
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Stämde tydligt in på dig.
     
  8. inspectorgadget

    inspectorgadget Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag blev upptagen med att söka efter inlägg där du besvarat frågorna som jag ställde så @curioustech@curioustech hann före med att skriva om denna länk. Jag kan inte annat än att instämma i det han skrev. Jag finner inte alls stöd för det som du påstår att "forskningen visar".
     
  9. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det är en artikel skriven av en Professor och forskare. Han har jobbat med de frågorna i decennier. En av Sveriges mest sakkunniga i frågan.

    Om man sätter upp ett försvar så är man inte helt integrerad och jag skrev att det krävdes att man integrerades för att det skulle stämma.

    Det är rätt irriterande att du går in och ställer samma frågor som jag redan fått hela tiden, det tillför ingenting.
     
  10. Droid82

    Droid82 Guest

    Nu har både DrT och Ara ljugit om mig, jag är varken "sosse" eller "rädd för invandrare" eller "rädd för att somalisk kultur ska införlivas i mitt liv". Kommer dessa användare att varnas eller stängas av för att de ljuger om en annan användare?
     
  11. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det är väldigt onödigt av dig att skriva så när jag bett om ursäkt för missförståndet. Varför beter du dig så?
     
  12. Droid82

    Droid82 Guest

    Du har fortfarande inte hänvisat till någon forskning som stödjer ditt påstående, vilket du påstod att du redan hade gjort. Tar du tillbaka ditt påstående? Erkänner du att du inte hade länkat till någon forskning som stödjer ditt påstående? Erkänner du att du återigen inte länkade till någon forskning som stödjer ditt påstående?
     
  13. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 286
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Det du så la en massa kränkande epitet på oss, men det märkte du tydligen inte själv.
     
  14. Droid82

    Droid82 Guest

    Jag har bara skrivit som det är, du har påstått falska och totalt grundlösa saker om min person. Förstår du inte skillnaden så kan nog inte jag hjälpa dig att förstå den.
     
  15. inspectorgadget

    inspectorgadget Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Att det är en person som jobbar med forskning innebär inte att allt personen i fråga skriver kan klassas som forskning.
     
  16. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det anser jag att jag har gjort.
     
  17. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 286
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Som sagt, du märkte inte det själv.
     
  18. Droid82

    Droid82 Guest

    Det har du inte gjort.
     
  19. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Korrekt, ingenting kan man ta för 100% sant. Det vet vi och man ska alltid vara källkritisk.
     
  20. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det är din uppfattning, du får ha den.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.