Diskussion: Den stora ryktestråden - Apple

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av SHM, 12 apr 2017.

  1. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 737
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Tjusigare bild som liknar renderingen. Inte så dumt tycker jag.
     

    Bifogade filer:

  2. Droid55

    Droid55 Guest

    Blixten mellan kamerorna?

    Framsidan såg nästan bättre ut på renderingen. Tycker det ser lite väl inramat ut. Troligen pga. ingen edge-skärm. Fast samtidigt är ju edge-skärm en pina om man vill ha glasskydd.
     
  3. Droid96

    Droid96 Guest

    Mina tankar kring iPhone 8

    * Hoppas att de inte hoppar på trenden med runda skärmhörn (pratar inte om edge här utan att panelens hörn är avrundande och inte en rak 90° vinkel)

    * Touch ID hamnar i skärmen och inte på baksidan. Apple lär med största sannolikhet inte göra Samsungs misstag och stressa ut en produkt som inte är "perfekt". De fördröjer nog bara produktionsstarten (och leveransen till kunder) tills tekniken funkar. Men telefonens presentation lär inte fördröjas.

    * Jag hoppas att de behåller en platt skärm och skippar edge. Efter att ha klämt på en S8 på Telia-butiken kan jag inte påstå att jag skulle vilja ha de färg- och vitbalansförvrängningar som det blir i skärmens kanter med egde. Dessutom försämrar det ergonomin i mitt tycke (screen-to-body-ratio-hetsen verkar ibland glömma att telefonen ska vara bekväm att använda också...)

    * Hoppas fortfarande att de ska lyckas få bort utsticket på kameran

    * Snälla Apple, ge oss USB-C

    * Hoppas att iPhone 8 kommer i två olika storlekar, en runt 5 tum och en runt 6 tum. Rykten verkar göra gällande att 8an endast kommer finnas i en storlek som är relativt liten och det skulle inte passa mina behov så bra.
     
    stealth.pilot och dannejanne gillar detta.
  4. Droid55

    Droid55 Guest

    iPhone 8 bara i en storlek? Tvivlar starkt på det. Jag har för sjutton hört rykten om tre modeller. Två som nu och sen en extra premium/special edition. Oavsett vad tror jag att det är viktigt att i varje fall erbjuda två storlekar. En mindre och en större. Sen kan man bara hoppas att den mindre modellen inte behöver få så mycket sämre batteritid. iPhone SE är ju ett skitbra exempel på att även en mycket mindre lur kan ha bra batteritid. Jag hade inte haft något emot om iPhone 7 var lite tjockare mot bättre batteritid. Tror faktiskt att få har något emot lite tjockare telefon.

    I övrigt håller jag om att Apple borde skippa edge-skärm. Fingertrycksavläsaren kan de få ha både i skärmen eller på baksidan, men ska de ha den på baksidan vore det riktigt snyggt om det var Apple-loggan som var fingertrycksavläsaren.

    USB-C vill jag också se men förväntar mig inte det pga. vill inte bli besviken. Är faktiskt inne på köpa bluetooth hörlurar oavsett så det är inte pga. hörlurar jag vill ha USB-C (för kunna använda samma typ av hörlurar mellan enheter) utan för USB-C känns som en bra standard.
     
  5. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Håller med om det mesta. Jag vill ha en platt traditionell telefon med icke avrundade kanter/hörn på skärmen. Tittade på en S8+ idag och den skiftade kraftigt i rosa/lila i det vita på bägge sidor av skärmen.
     
  6. Droid96

    Droid96 Guest

    Ja, det är ju det jag menar. Ryktet säger att det ska släppas två iPhone 7S som är exakt samma design som 7 men med uppgraderad prestanda samt en iPhone 8 med ny design och ny hårdvara. 8an har vad jag förstår bara en storlek enligt ryktet (runt 5 tum). Jag vill ha större.
     
  7. Droid55

    Droid55 Guest

    Aldrig hört. Enligt MacRumors är ryktet att iPhone 8 får 5.8-tum skärm. Det låter illa med 7s dock. Det innebär hela fyra generationer av samma design. Ok om designen hade varit klockren men det vill jag inte påstå att den är. Speciellt inte 7 Plus.

    Har inget emot en extra premium modell. Dock hoppas jag verkligen att övriga två får en ny design också.
     
  8. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    5.8 men inte mycket större än vad iphone 7 redan är ryktas det om. Alltså själva enheten mindre än vad 7 plus som är 5,5 :)
     
  9. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 831
    Mottagna gillanden:
    2 312
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Förstår inte varför de (enligt ryktena) släpper 7s/7s+ med exakt samma design sedan 2014? Vem vill ha dem för det priset? Jag tycker det känns jättetrist. Sen släpper de en premiummodell som enligt rykten blir en helt ny modell. Det är ju den som ska vara de kommande 7s/7/+. Snacka om att det blir som två olika generationer som släpps samtidigt.

    Vidare säger vissa rykten att premiummodellen kanske går att få tag på i början av 2018. Om man nu inte lyckas få en vid release. Med tanke på hur sen 7+ blev så kan man ju gissa att 8an blir ännu senare.

    Som sagt, 2017 kan bli året då det blir att gå tillbaka till samsung. Note 8 kommer nog bli en hit. Vet ju att jag inte kommer att köpa 7s/7+ när man vet att en 8a finns samtidigt. Dock kommer nog 8an bli orimligt dyr samt svår att få tag på. Ett alternativ är att behålla min 7+ fast redan nu vet jag att jag hellre vill ha note 8. Har aldrig gillat formfaktorn på 7+, den har jag enbart för kameran och lite bättre skärm samt bättre batteri.
     
  10. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Vad menar du med att iPhone 7 plus blev sen?
     
  11. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 831
    Mottagna gillanden:
    2 312
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Att den var svår att få tag i de första månaderna. Vet många som fick vänta länge innan de fick den mattsvarta 128gb versionen. Tillgången var alltså väldigt låg mot efterfrågan som rådde. Detta lär ju bli än värre med 8an misstänker jag.
     
  12. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Aha minns inte det - fick själv min mattsvarta 256:a på releasedagen
     
  13. Droid55

    Droid55 Guest


    View: https://youtu.be/dwmUV2j-T2c


    Ingen USB-C men lightning till USB-C kabel förstås.

    Håller inte med honom om att Apple borde satsa på edge-skärm men annars säger han vettiga saker. :)

    För övrigt helt ointresserad av iris scanner. Finns det någon här som verkligen vill ha det? Varför ska man ha både det och fingertrycksavläsare egentligen? Jag väljer fingertrycksavläsare alla dagar i veckan.
     
  14. Droid96

    Droid96 Guest

    Snyggaste renders hittills. Skulle verkligen inte bli besviken om slutresultatet ser ut sådär :-)

    Fördelen med Iris-scanner är att man kan låsa upp telefonen när man har handskar eller om man har blöta händer (på gymmet t.ex.)

    Annars håller jag med dig, fingeravtrycksläsaren är både säker och snabb. Hoppas verkligen de lyckas integrera den i skärmen. Då får S8 skämmas med sin lösning :-)
     
  15. Droid55

    Droid55 Guest

    Kan inte påstå att jag skulle ha användning för iris scanner. Skulle troligen inaktivera det om det går. Helnöjd med fingertrycksavläsare och ser iris scanner mer som en fara pga. betydligt lättare att lura (sen om jag faktiskt tror att min enhet är i direkt fara är en annan femma).

    Vet inte vad jag tycker men vi får väl se. Skulle inte välja Plus-modellen framför iPhone 8 i varje fall. Antingen den lilla modellen eller iPhone 8. :)
     
  16. Droid96

    Droid96 Guest

    Iris är väldigt säkert. Ansiktsigenkänning däremot är enkelt att lura.

    Apple lär låta användaren välja säkerhetslösning helt fritt.
     
  17. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    5.8 ungefär lika stor som S8 ryktas
    Förstår inte varför de lägger tid på Iris. Spara det tills det kan ta över touch id istället tycker jag...
     
  18. Droid96

    Droid96 Guest

    För min egen del skulle inte iris-scanner kunna ersätta touch id. Tycker att det är för besvärligt och långsamt. Även om tekniken förbättras så kan de ju inte lösa problemet att man måste hålla telefonen rakt framför ansiktet för att låsa upp, samt att solglasögon (och vanliga glasögon i vissa fall) kan störa.

    Som komplement, inga problem. Men rör inte min Touch ID ;-)
     
  19. Droid55

    Droid55 Guest

    Blandade ihop iris scanner och ansiktsigenkänning nu inser jag. Kan inte påstå att det är smidigare än redan existerande fingertrycksavläsare men då var det inte så illa som jag tänkte (ansiktsigenkänning).
     
  20. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Hoppas Apple är så smarta nu och återinför 3.5mm uttaget. Läser man om nya iPhone så verkar dom kopiera väldigt mycket då mest från Samsung, kan det bero på att dom känner sig hotade? Sälja många telefoner lär dom göra men så mycket skit man hört från främst iPhone ägare att Samsung kopierar från Apple blir ju nu lite roligt nu faktiskt.