Diskussion: Den stora ryktestråden - Apple

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av SHM, 12 apr 2017.

  1. Droid55

    Droid55 Guest

    Utan Apple-logga också. ;)
     
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    kameradelen var ju faktiskt helt otroligt fult dock
     
    jnsson gillar detta.
  3. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Haha den där kameraplaceringen är nog bland det fulaste jag sett, hoppas det inte blir så på den riktiga för då lär man bli mobbad.
     
  4. Droid96

    Droid96 Guest

    Du ska köpa en iPhone 8 alltså? ;)
     
    Torparn och Herrputte gillar detta.
  5. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Jag tycker att iphone 7 plus är lika fult. Mest besviken på om Apple inte snyggar till det, för möljigheten finns :P
     
    Torparn gillar detta.
  6. inact_0018

    inact_0018 Teen Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 jul 2016
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    255

    MINA ENHETER

    Jag är sjukt besviken på Apple över designen i stort.

    iPhone 6 -> 6S -> 7 (samt plusmodellerna) är ju så gott som identiska till utformningen sett.

    Skandal om du frågar mej!

    Dom behöver göra om det, from scratch, och inte bara lite. Helt. Chockera. Apple kan. Det vet jag. Tim Cook & Jony Ive är nog dom 2 tråkigaste människorna rent designmässigt.

    My 2 cents about it!
     
    Honda och Herrputte gillar detta.
  7. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Haha absolut inte har lite svårt för iPhone och iOS så jag kör Android istället. Har provat iPhone några gånger men återgår alltid till Android, inte för att det är något fel på dom men vi kommer helt enkelt inte överens. Jag har däremot en iPad 9.7 Pro och det är den bästa plattan jag ägt, har 2 Androidplattor också men dom ligger och samlar damm.
     
  8. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Det är väl lite det som är grejen att man ska känna igen produkterna oavsett siffra, dom äldre såg ju också likadana ut men dom gjorde väl om dom lite när 6:an kom, rätta mig om ja ag har fel.
     
  9. Herrputte

    Herrputte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2015
    Inlägg:
    466
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro
    Telefon 2:
    ett otal olika
    Platta:
    Galaxy tab a (2016)
    Första iPhone till 3gs såg väl lika ut, 4 o 4s likadant, 5 o 5s likadant (okey SE huttar vi in dit-antar dels de som ville ha mindre lur dels att det fanns en hög reservdelar)

    Dock har apple lite stagnerat sen sexan. Hoppas verkligen inte det blir 7s.
     
  10. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Använder inte mig av Apple förutom en platta och man hör många som är trötta på designen och man hoppas väl på att 8:an får ett helt nytt formspråk.
     
  11. Droid55

    Droid55 Guest

    Har egentligen inga problem med hur de ser ut, tycker det blev mycket snyggare när de flyttade antennbanden (bortsett från guld och roséguld som inte har matchande färg). Däremot tycker jag inte om måtten på Plus-modellen. Kan inte påstå att jag bryr mig nämnvärt om det blir en 7s utöver en 8/Edition. Hoppas bara på större/bättre batteri i den mindre varianten samt något annat spännande. Ser gärna USB-C framför lightning men kommer inte bry mig oavsett vad de väljer. Vem vet, kanske rent av köper nuvarande 7an när 7s/8 kommer för spara pengar om skillnaden inte är stor.
     
  12. Droid55

    Droid55 Guest

  13. Droid55

    Droid55 Guest

    Lite förvirrad nu, hur stor blir iPhone 8/Edition enligt ryktena? I videon lät det som att han sa en 7a utan stora bezels vore idealisk pga. stor skärm och bra formfaktor. Ska iPhone 8/Edition få ett fotavtrycket av 4.7 eller 5.5 modell? Hm...
     
  14. Droid96

    Droid96 Guest

    Ryktet säger att 8an blir 5.8" i vanligt format (inte avlångt som S8 eller G6 - tack och lov). Själva enheten blir då lite större än dagens 4.7" men mindre än Plus.
     
  15. Droid55

    Droid55 Guest

    Ser inte att någon har nämnt det men förutom fingertrycksavläsare på framsidan eller Apple-loggan, så vore det inte helt fel om powerknappen fick agera fingertrycksavläsare (tror Sony använder powerknappen som fingertrycksavläsare). En rund cirkel under Apple-loggan känns för opersonligt och ej genomtänkt.

    Edit: Såg inte klart videon när jag delade den för han nämnde just detta. Haha. Fail på mig. :P
     
    Last edited by a moderator: 26 apr 2017
  16. Droid55

    Droid55 Guest

    Ok, det låter ju bra. Allt som är mindre än Plus är bra. Haha.
     
  17. Droid96

    Droid96 Guest

    Ja och nej. Jag håller helt med om att Plus är onödigt stor och att ergonomin inte är på topp. Men det kan gå fel åt andra hållet också. Kolla på den där Mi Mix (eller vad den nu hette) - helt hopplös att hålla i på ett bekvämt sätt. Jag tycker även att Edge-telefonerna är suboptimala eftersom det är för lätt att oavsiktligt komma åt skärmen när den är så nära telefonens kanter.

    Jag har dock svårt att tro att Apple kommer släppa något som inte är rejält genomtänkt och testat så det blir nog bra.
     
    dannejanne gillar detta.
  18. Droid55

    Droid55 Guest

    Fick googla på Mi Mix för känner inte till telefonen. Mitt problem med Plus-modellerna är inte bezels (lilla 7an har ju också bezels). Vet att det är allt folk pratar om nu och visst vore det trevligt med mindre bezels men det är inget jag tänker på så mycket. Jag ogillar Plus-modellerna enbart baserat på måtten (topheavy, bred).

    Hade inga problem med S7 edge, kom aldrig åt skärmen av misstag eller något. Däremot ser jag ingen större vits med edge-skärm som dessutom krånglar till det med glasskydd. Ser snyggt ut men annars fyller det ingen direkt funktion.
     
  19. Droid96

    Droid96 Guest

    Risken är att du inte kommer gilla iPhone 8 heller. Den kommer ju ha en större skärm så även om bezels är mindre lär den bli ungefär lika bred.

    Men viktfördelningen kan bli annorlunda.
     
  20. Droid55

    Droid55 Guest

    Återstår att se. Hade inga problem med storleken på S7 edge i varje fall.