Desire startar om sej själv

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Norda, 21 jun 2010.

  1. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    johand74 gillar detta.
  2. fsallstrom

    fsallstrom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hoppas det löser sig. Själv skickade jag in min tre gånger på service. Två gånger byttes mainboard utan att det hjälpte. Till slut fick jag en ny telefon men även den startar om sig, verkar vara ett ganska allmänt problem med den här modellen. Ibland funkar den en hel vecka utan omstart och ibland startar den om sig flera gånger per dag. Har inte lyckats hitta någon root cause, kanske är det ett värmeproblem men jag vet inte. Funderar på att försöka få köpet hävd och pengar tillbaka. Blir nog ingen desire mer för min del.
     
    johand74 gillar detta.
  3. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Shit, jag har fått samma problem. Verkar som om det kommer när modellen närmar sig 2 års gränsen. Min börjar bli obrukbar, och startar om sig ganska omgående när jag använder processorkrävande appar, spel osv..

    Blir unroot, och inlämning :cry:

    Fråga: Om man tagit ut en mobil på sitt abonnemang, hur går man då till väga? Lämnar man in den via sin operatör?
     
  4. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Jag gjorde så ja, men TRE kanske har en annan policy? Kolla med dem hur du ska gå till väga?
     
  5. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Ska kolla upp det under morgondagen. Tror inte att det ska vara något problem, men man vet ju aldrig ;)

    Sent from my MIUI-fied HTC Desire using Tapatalk
     
  6. johand74

    johand74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    1 936
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Törs man köpa en HTC igen? Är det bara Desire som får detta fel?
     
  7. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Alla modeller brukar väl få sina småfel? ;) Vet att en kompis Sensation har fått massa damm in på skärmen (som tydligen är vanligt för den modellen som jag förstått?). Själv så har min desire funkat felfritt trotts att den dränkts i cola, kanske kylde ner den lite grann ;)

    Så du kan säkert få liknande problem om du köper av en annan tillverkare.
     
  8. lasslax

    lasslax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Jag hade också omstart en-två gånger i veckan tills jag bytte till Elelinux i november. Inte en enda sen dess.. Däremot tvärnit ibland om jag lyssnar på musik genom Bluetooth.
     
  9. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Min blir verkligen brännhet om man spelar, och gps är inte att tänka på. Den startar om och är så pass varm att den måste kallna innan man kan starta den igen. Det går inte ens att logga in pga av att den startar om.

    Nu har jag unrootat och är tillbaka på 2.2 o_O och det är ingen rolig upplevelse ha ha. Ska lämna in den nu på lunchen så får vi se hur det går :P
     
  10. cadiremar

    cadiremar Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag fick tillbaka min telefone för några timmar sen från Telecare Services (inlämnad via Telia).
    Den verkar fungera perfekt, jag har laddat den från 50% till fullt via väggadaptern och kört StabilityTest i en timme ungefär, samt några andra benchmarkingappar. I alla fallen har telefonen högst blivit småvarm (som högst 35 grader i StabilityTest).
    Så att byta moderkort fungerade även för mig.
     
  11. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Har lämnat in min nu, så förhoppningsvis får den en makeover den också :)
     
  12. p0yac

    p0yac Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har samma problem med omstarter som kommer tätare hela tiden, telefonen är i princip obrukbar :(
    Köpte min kontant på Media Markt där det står 1års garanti på kvittot. Gäller 2år från tillverkaren iallafall då det handlar om ett fabriksfel uppenbarligen?

    Red: Joo just det, vart skickar man den? Har ju Tre som operatör men det har ju inget med köpet av telefonen att göra antar jag.
     
    Last edited: 9 mar 2012
  13. cadiremar

    cadiremar Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    HTC lämnar två års garanti på Desire (och jag antar på alla sina produkter).
    Lämna in den till Media Markt och säg att telefonen inte fungerar, samt att HTC lämnar två års garanti på den. Antingen tar de in den på reparation (läs: skickar den till en verkstad) eller så får du förhoppningsvis information om var/hur du kan lämna in den.
     
  14. p0yac

    p0yac Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag chattade med HTCs support och då fick jag ett mail om hur jag skulle gå tillväga. Tydligen är det Anovo som har deras ärenden.
    Men tack för svar :)
     
  15. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Haha, jävla Anovo. Fick tillbaka min Desire igår, och när jag tittar på vad dom har gjort så har dom gjort..... inget? Dom har uppdaterat programvaran till senaste uppdateringen, men kunde inte hitta något ytterligare fel. Märkligt att jag kunde återskapa mitt problem på mindre än 10 minuter.

    Fattar inte hur de testar när de felsöker? Om en man lämnar in en mobil med förklaringen att den blir var och startar om sig, så kanske man måste testa i mer än max fem minuter?

    Jaja, blir att lämna in den på nytt i morgon då :mad:

    Har hört av mig till deras kundtjänst, så får man se vad dom säger..
     
  16. johand74

    johand74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    1 936
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    För mig verkade omstarterna ha löst sig genom att byta radio från 32.56.00.32U_5.17.05.23 till 32.56.00.32U_5.17.05.08!!!

    Har inte startat om en enda gång sen dess + att den inte blir varm på samma sätt längre!
     
  17. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Förstår inte varför inte någon gör nåt åt dessa anovo... Du är inte precis den första som blir drabbad :(
     
  18. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Problemet är att jag har unrootat, men problemet finns kvar ändå. Den är alltså stock, så problemet har kommit efter hand. Har svårt att se att ett radiobyte skulle hjälpa i det här fallet. Hade jag fortfarande haft root skulle man ju kunna misstänka att det var relaterat till det, men så är inte fallet.

    Helt sjukt, men om dom inte kan fixa den så får tre ersätta den. Dom får en gång till på sig på Anovo, sedan steker jag dom :(
     
  19. kandreas87

    kandreas87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    268
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej,

    Har för ett tag sedan börjat uppleva problem med spontana reboots. Jag tycker mig känna igen mycket som skrivs ovan.
    Det började egentligen med spontana reboots när jag laddade telefonen. Har flängt rätt mycket med en del romar, så om jag haft reboots under den tiden är det i vilket fall inget jag reagerat på.
    Hur som helst kommer dessa reboots allt oftare tycker jag. Ibland kommer de när jag surfar på nätet, ibland när jag försöker starta något spel.
    Ikväll laddade jag ned Stability Test (tyckte mig läsa det i någon post här tidigare), jag körde "Classic Stability test" och med laddare klarade den sig typ 10 "runs" och utan laddare klarade den sig 17 "runs" (motsvarar 4.5 minuter).

    Fråga 1: Skall man (om man inte har några problem med telefonen) klara hur många "runs" som helst med Stability Test?
    Fråga 2: Då jag har problem med spontana reboots har jag svårt att "återskapa" dessa, varför jag skulle vilja säga att "Stability Test" kraschar när det körs, skulle ett sådant argument hålla eller kan man hävda att det är ett naturligt tillstånd att den dör p.g.a. hård belastning?

    Tack på förhand,
    /Andreas
     
  20. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Om du menar samma som det jag tänker på så bör den bli ganska varm strax ovanför USB kontakten på baksidan.
    Och det är värme som förosakar de här "Bootloopsen" i de flesta fallen.
    Starta GPS och ladda samtidigt med WIFI eller mobilt internet igång så borde det hända efter en liten stund bara.
    Gör den inte detta då eller inte bli oroväckande varm där bak då är det nog inte det vanligaste felet med Desire alltså "Mainboardet"
    Jag fick stänga all internettraffik när jag laddade min i slutet. Att starta GPS n var inte att tänka på, det tog runt en 10 minuter innan den blev så kall att det gick att starta den igen. :cool: