Desire startar om sej själv

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Norda, 21 jun 2010.

  1. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Jag tror att det här med själva upplåsningen att göra. Antar att det är en unik upplåsning för varje enhet, därför behövs serienummret. Tror inte Revolutionary har någon vinning med att samla på serienummer, men vad vet jag. Dessutom ingår ju Unrevoked i Revolutionary ;)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
    johand74 gillar detta.
  2. johand74

    johand74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    1 936
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Provade Revolutionary men det verkar inte funka! Efter allt är klart och jag ska gå in i Recovery så kommer det bara upp en bild på en telefon med ett utropstecken på!

    Men det står Revolutionary längst upp i hboot.

    Edit:

    Lyckades nästan nu roota med Unevoked men fick detta felmeddelande:
    E:Can't find MISC:
    E:Can't find mount CACHE :recovery/command
    E:Can't find MISC:
    E:Can't find mount CACHE : recovery/log
    E:Can't find MISC:

    + att Revolutionary står kvar när jag går in i recovery!

    hur blir jag av med Revolutionary, känns som ett virus just nu :-)

    Känns som jag är ute på djupt vatten nu. HJÄLP
     
    Last edited: 20 apr 2012
  3. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Jag tror att något gått fel, och att du inte fått in recovery på rätt sätt. När du klistrat in din beta key i terminalfönstret och kört s-off processen, så fick jag frågan om att flasha recovery direkt. På det svarade jag ja.

    Följde denna guide (som är aningen daterad) och det funkade bra.
    http://www.youtube.com/watch?v=MPl-65RN4XI

    När du blivit s-off och lagt in recovery måste du flasha superuser via recovery för att få root. Filen hittar du på deras wiki.
    http://unrevoked.com/rootwiki/doku.php/public/revolutionary

    Läs igenom den en gång noggrant. Borde inte vara något problem att upprepa processen och få in recovery, men jag är inte helt säker.

    Om du ändå vill backa, så tror jag att du kan unroota som vanligt med stock RUU men det kanske benhurbenhur; kan svara på.

    Hoppas att det löser sig. Tyckte att det var ett grymt smidigt sätt att roota på och betydligt mindre meck än med Unrevoked.
     
    johand74 gillar detta.
  4. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Unrevoked 3.21 eftersom det är den enda som brukar lösa detta. Här t.e.x http://dl.dropbox.com/u/23571312/reflash_package3.21.exe
    Testa med den
    Svårt att säga exakt vad som hänt sedan men fungerar det inte med den versionen av Unrevoked och inte efter en omstart av dator o telefon med Revolutionary så kan man säkert som föregående skribent sa köra en RUU rom och sedan börja om ifrån början.

    När man kör RUU n så brukar det komma ett felmeddelande om att minnet inte är tillräckligt, starta om datorn och testa igen.

    :cool: Lycka till
     
    Last edited: 20 apr 2012
    johand74 gillar detta.
  5. johand74

    johand74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    1 936
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Körde om RUU n men Revolutionary är kvar ändå :(

    Verkar svårt att bli av med!

    Nu verkar jag ha någon blandning mellan Revolutionary och Unrevoked, eftersom jag körde Unrevoked efter Revolutionary (trodde att Unrevoked skulle ta bort Revolutionary)

    Hur ska jag lösa detta?
     
  6. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Står det att din mobil är s-off? Om den är det borde det gå att mecka in recovery vid sidan om. Har för mig att recoveryfilen ligger i mappen du laddade ned från revolutionary.

    Provade du reflash-filen som benhur la upp?
     
    Last edited: 20 apr 2012
    johand74 gillar detta.
  7. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Men har du kört RUU n så bör ju luren vara helt tom och inte ett spår av det som fanns i den innan.
    Annars borde du få ett felmeddelande om du hade lyckats att få till Revolutionary och inte kunna skriva över HBOOTEN som den skapade i luren, men då är det ju http://alpharev.nl/ och Bravo Downgrader som gäller.Och sedan RUU n

    Men vänta här nu?? Körde du SU filen efter Revolutionary? Annars får du inte root? Först kör man Revolutionary och sist SU filen så den blir även rootad.
    Du kan nog inte roota med Unrevoked efter Revolutionary utan det är denna filen som skall placeras på SD -kortet och flashas sist http://downloads.androidsu.com/superuser/Superuser-3.0.7-efgh-signed.zip


    Kolla annars på filmen nedanför här om det är så att du inte riktigt vet hur detta går till?
    "S-OFF med REVOLUTIONARY"
     
    Last edited: 20 apr 2012
    johand74 gillar detta.
  8. johand74

    johand74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    1 936
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Körde RUU n igen men Revolutionary ligger fortfarande kvar men fick inget felmeddelande.
    Hboot-6.93.1002 är det nu.

    Om jag kör med Revolutionary funkar recovery då så man kan lägga in romar?
    Men skulle helst villa bli av med Revolutionary och börja om från början, men hur?

    Kan allt detta ha att göra med det nya mainboardet dom bytt?
     
  9. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Just det detta är den HBOOTEN som Revolutionary har skapat i din lur, det står samma i min. Så ja jag vet inte du borde bara kunnat ha flashat den SUPERUSER filen innan så hade allt varit klart. Jag antar att du behöver köra den filen "Bravo downgrader" om du ska ta tillbaks den till utgångsläget? Eventuellt köra RUUn efter sen?

    MEN jag hade som sagt flashat Superuser filen och sedan flashat in romen, javisst det fungerar precis som innan med recovery. Jag bytte HBOOT i min till CM7r2 eftersom jag ville ha så mycket internt utrymme som möjligt.Dessa filer finns på Alpharevs sida.
     
    Last edited: 20 apr 2012
    johand74 gillar detta.
  10. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Tycker också att stock RUU borde blåsa Revolutionary. Men det borde ju inte vara någon fara att upprepa processen. Det enda som kan hända är ju att den ersätter befintlig hboot med samma hboot, dvs Revolutionarys hboot. Om du sedan följer alla steg så borde det bli rätt.

    Att köra Bravo downgrader är ju annars ett alternativ, men om du inte kan flasha via fastboot som jag råkade ut för får du göra det via pc. Inte allt för svårt men lite meck att få allt på plats. Körde med ett program som heter Android Flasher, som är GUI för fastboot. Sjukt smidigt.

    Jag hade inga problem iaf, men jag har för mig att andra haft problem efter garantiärenden. Sök i dreamhawks guide för root. Har för mig att det finns lösningar där.
     
    Last edited: 20 apr 2012
    johand74 gillar detta.
  11. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    Alpharevs HBOOTS är inte "Överskrivbara" men jag var lite tveksam till om det gällde denna också? Men så är det uppenbarligen. Men det enda som behövs är troligtvis att flasha SUPERUSER så är den rootad och sen i med romen.
    Men annars är det nog Bravo Downgrader som gäller och RUUn efter och sedan roota med Unrevoked 3.21 t.e.x
    Det var väl någon som fick sitt mainboard bytt ett antal gånger om jag minns rätt, min lur går bra i alla fall.
     
    johand74 gillar detta.
  12. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Jag var nog lite otydlig här inser jag. Jag menade inte upprepa unroot med stock RUU, utan upprepa processen med Revolutionary ;)

    Jag tror att det som saknas är recoveryn, och utan den kan han inte flasha su-filen.

    Samma här!
     
    johand74 gillar detta.
  13. johand74

    johand74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    1 936
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    JAAAA, äntligen!!! Lyckades till slut med Revolutionary, så skönt! Tack för hjälpen!
    Det enda jag är lite nervös för nu är den gången jag måste bort med Revolutionary OM den ska in på lagning, vilket inte verkar vara så lätt!

    Tack än en gång!
     
  14. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Du kör "Bravo downgrader" och sedan RUUn och skickar den. No problem.
     
    johand74 gillar detta.
  15. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Kul att du fick det att funka :)

    Får man fråga hur du gjorde. Valde du att göra om hela processen, eller fick du det att funka på annat sätt?

    Precis, absolut inga svårigheter. Förhoppningsvis så ska vi slippa mer strul med våra trotjänare :P

    johand74johand74; Nu när du börjar bli varm i kläderna så tycker jag att du ska prova att byta hboot också ;) Du som gillar oxygen kanske ska slänga in Bravo Oxygen r2 hboot :teeth: Slängde själv in cm7r2 och har nu mer än tillräckligt med minne för appar.
     
  16. johand74

    johand74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    1 936
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Gjorde om hela processen med Revolutionary :P

    Hur byter man hboot? Hur mycket minne får man med cm7r2? Stora risker att byta? Måste jag installera om romen då?
     
  17. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Jag har ett klass 10 kort på 32GB och jag skapade en EXT4 partition på 1.5GB och fick cirka 1GB ledigt utrymme efter installation.
    Jag gick hit http://alpharev.nl/ och hämtade CM7r2 filen (PB99IMG) som jag döpte om till PB99IMG.zip och skickade ner på SD - kortet och

    You can also download the corresponding PB99IMG zipfile, put it on your sdcard, and rename it to PB99IMG.zip. Then start the phone in HBOOT mode (VolDown+POWER) to flash the HBOOT without a PC. It is however still necessary to either restore your nandroid, or reflash your ROM after doing this. The partition LAYOUT has changed, the actual data still needs to be 'moved

    tar någon sekund om du får det att fungera, och ja du måste antingen restora tillbaka din nadroid eller installera om din rom (romen ska vara för CM7r2 HBOOT) jag kör en rom som känner av vad jag har för en HBOOT så jag bara flashade den igen.Lycka till
     
  18. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    benhurbenhur;

    Tror jag vet varför jag inte fick det att funka med att flasha custom hboot i fastboot.

    Verkar som det finns modeller av Desrie som skiljer sig åt. Konstigt då vi alla köpt våra Desire i Sverige i guess? Verkar vara ungefär som med de olika versionerna yakjuxw och yakju som finns för Galaxy Nexus.

    Anyway, nu löste det ju sig ändå, men det jag tog en lite krångligare väg.. skulle läst på lite (det är ju fan att man är så otålig) ;)
     
  19. johand74

    johand74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    1 936
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Ah, så skönt med en fullt fungerande telefon! Var klart värt att lämna in den! Kommer nog att leva med denna ett bra tag nu. Underbar telefon och lagom storlek.
     
  20. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Eller hur! Alla gånger värt att lämna in den ;)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2