Dijit fungerar inte efter ICS uppdatering, tips?

Diskussion i 'Motorola' startad av seneo, 19 okt 2012.

  1. seneo

    seneo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag uppdaterade min Xoom 2 ME WiFi till ICS via OTA som kom för någon vecka sedan.
    Plattan fungerar på det hela bra, men jag har fått stora problem med Dijit, IR-fjärrkontrollprogrammet som följer med Xoom 2.

    Innan uppdateringen fungerade det helt perfekt, jag lade till TV, DVD samt mediaspelare och allt fungerade.
    Efter uppdateringen så "glömmer" Dijit alla sparade enheter jag lagt till och startar alltid på konfigurationssidan. Detta händer efter varje reboot av plattan.
    Om jag avslutar dijit via "avsluta" knappen i menyn på dijit så får jag felmeddelande "failed to communicate with the IR blaster. Please try again" tills jag startar om plattan. Och då är alla tillagda enheter borta igen.

    Har provat göra factory reset två gånger utan resultat.

    Har ni andra samma problem, eller har det hänt något med min platta?

    Tack för svar!
     
  2. djtail

    djtail Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    har samma fel på min platta....

    xoom 2 Me wifi... uppstogd efter ICS uppdateringen.... men har inte lagt energi på det då ja aldrig använder funktionen
     
  3. nicklas_718

    nicklas_718 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    411
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Samma fel här också...Har sökt efter en lösning men inte hittat ngn...
     
  4. seneo

    seneo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    OK, då är det inte bara jag som har problem. Tråkigt att det programmet skulle börja strula. Har tyckt det varit väldigt användbart!
    Jag har varit i kontakt med Motorolas support, och de har vidarebefordrat mitt ärende till deras tekniska avdelning. Återkommer när jag hört något från dem.
     
  5. seneo

    seneo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Motorola tar inget ansvar!

    Kan efter en låång mailkonversation med Motorola konstatera att de inte tar något ansvar alls för att fjärrkontrollen inte längre fungerar.
    De hävdar att även om det är ett program/funktion som följer med Xoom när man köper den, så är det ändå en tredjepartsapp som de inte kan supporta.
    De hänvisar endast till Dijit support - som i sin tur inte svarar på frågor, eller svarar alls för den delen.

    Har bett dem ta bort funktionen från deras specifikationslista för xoom, som de har på hemsidan eftersom funktionen inte längre finns. Detta har jag dock inte fått någon respons på ännu.
     
  6. nicklas_718

    nicklas_718 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    411
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Kan tipsa om Neo som dykt upp i Play Store och som fungerar med IR-kontrollen på Xoom 2 8.2" ME :) Uppdatera bara SDK:n (kom upp som en uppdatering när jag gick in i Play Store) först och sen laddar ni ner Neo.
     
  7. seneo

    seneo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Heter programmet bara Neo? Och vad menar du med att uppdatera SDK?

    Mvh Carl.
     
  8. nicklas_718

    nicklas_718 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    411
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Ursäkta mitt otydliga och inkorrekta inlägg :-) Här kommer infon: ladda ner eller uppdatera appen som heter UEI Quickset Services SDK. Efter det laddar du ner fjärrkontrollsappen Nevo. Nu ska allt fungera!
     
  9. seneo

    seneo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hittade att den nog borde heta Nevo och inte Neo tidigare idag efter lite googlande. :)
    Installerade den förut och den verkar lovande hittills. Fler inställningsmöjligheter än Dijit, och snyggare. :)

    Tack för tipset!