Fråga: Display (glas) knäckt - köpa nytt och byta?

Diskussion i 'Blade' startad av coredev, 10 maj 2015.

  1. coredev

    coredev Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Råkade tyvärr tappa min älskade ZTE Blade Vec 4G i backen. Resultatet blev en knäckt skärm. Den är användbar (LCD och touchen funkar / är hela) men det kommer nya sprickor dagligen så är väl bara en tidsfråga innan den inte går att bruka. Har satt på ett displayskydd för att hålla ihop det så gott det går.

    Är det någon här som vet om det går att byta display på denna? Jag har försökt att googla men har tyvärr inte hittat något.

    Funderar även på om det är värt det. Den kostade bara 2000 kr...

    Mycket tacksam för hjälp.
     
    Last edited: 11 maj 2015
    bernard gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Bra fråga.

    Jag hittar displayglaset här, men är lite osäker på om det är för rätt modell: http://www.ebay.co.uk/itm/LCD-Displ...607?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3aa74c96e7

    Vad jag däremot inte alls kan hitta är en servicemanual, video eller foruminlägg som beskriver hur fasen man byter ut skärmen. Ibland är det "simpelt" och ibland är det snudd på omöjligt.

    Du kanske kan skicka ett meddelande till de som säljer glaset på eBay och fråga?

    För 300kr kan jag väl tycka att det är värt det om telefonen fungerar, så kör på om du inte har tummen mitt i handen och lyckas komma över en guide. Utan en guide hade jag däremot inte försökt mig på det själv i alla fall : )
     
  3. coredev

    coredev Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Många tack för din hjälp. Jag har tyvärr inte heller hittat något på youtube för just denna modellen (ZTE Blade Vec 4G). Tack för länken till displayen. Det verkar vara rätt men tyvärr skriver de "No installation instruction , you could find many videos at youtube.".

    Något som har bytt display och har en länk till en bra instruktion? :-)
     
  4. coredev

    coredev Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Bumpar upp denna tråden lite.. någon som vet har hittat en beskrivning (gärna på YouTube) hur man byter display på denna mobilen?