Dmtech 711

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Dem00niX, 2 dec 2011.

  1. almightycasey

    almightycasey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Tjipp, det var det sannerligen! hade svarat tidigare men har råkat ut för två krockar på kort tid (ja, jag vet, nej jag körde inte, ja det var några veckor mellan, ja jag har tur, nej karma har inget med något att göra)

    Enda sättet att säkra en möjlighet att förbättra OOTB "firmwaren" som sällan är något annat än latmans-android (vanlig handset android, med lite om någon eftertanke för platta) är att gå ner för den vägen, nu har inte jag kikat på dekompilerad assembler på år och dagar, men om vi arbetar via github kan jag kasta ett par ögonblick på det, har som rätt så mkt tid just nu.

    Och really, jag tycker om att petta på bits and bytes, eller var det min flickvän? svårt att skilja på det där ibland ;)
     
  2. durian

    durian Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Köpte en 711 innan jul för att lära mig mer om Android-plattor och installerade Twk_'s senaste nästan direkt jag packat upp den. I morse hoppade min 2åring på den när den låg på golvet så skärmen sprack.
    Vet inte om det blir någon ny den närmaste tiden eller vad det då blir för modell. Men ville bara säga tack till Twk_, din release fungerade jättebra så länge det varade.
     
  3. Dem00niX

    Dem00niX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    481
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Har utvecklingen totalt dött eller.
     
  4. Twk_

    Twk_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Nej, men jag har olika mycket tid/lust i olika perioder. Det sista har det inte hänt så mycket, 4.0/ICS för rk2918 lurar bakom hörnet osv, så jag har sett tiden an lite grann.

    Jag har dock en version av "3.0"-lookaliken i stort sett färdig, problemet med den är som beskrivs tidigare i tråden att den enkla vägen att uppdatera (kopiera in update.img) lägger av om man daterar upp till den. Funderar dock på att lägga ut den som separat uppdatering som kräver PC-verktygen, för att hindra att man "målar in sig i ett hörn".

    Är det något annat speciellt du saknar? Som jag nämnt drivs utveckligen till stor del av intresse samt input från andra. Har du en bra idé som skulle förbättra firmwaren så är jag idel öra :)
     
  5. Twk_

    Twk_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Jag fick en förfrågan om "dmtech-tablet_711-twk-004.zip", alltså senaste releasen för 711. Megaupload-länkarna är ju döda eftersom en viss myndighet i sin outgrundliga vishet stängt ned hela siten. Pinsamt nog hittar jag inte längre orginal-arkivet här - är det någon som har zip-filen kvar och kan ladda upp den någonstans så vore jag tacksam. Posta gärna länk direkt här i tråden!

    Tack på förhand!

    EDIT: Hittade den till slut. Ny länk: dmtech-tablet_711-twk-004.zip
     
    Last edited: 16 feb 2012
  6. Dem00niX

    Dem00niX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    481
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Nej det är väl inget spec jag saknat eller funderat på. Bara van att android knackarna utvecklar hela tiden. Det som är det fina med android.
    Alltid någon som kan gör det lite bättre hela tiden.
    Kör själv inte med Dmtech-711 utan det är dottern som nyttjar den.
     
  7. imbee

    imbee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Är fortfarande mycket nöjd med min platta och har faktiskt själv börjat spela på den en del. Jag hade trott att den inte skulle klara mycket mer än enkla barnspel (vilket var vad jag köpte den för) men det funkar ju med både Fruit Ninja och GLWG.
    Största nackdelen är i mitt tycke det låga ljudet. Hörlurar funkar såklart men jag har inte hittat några som dottern accepterar (krävande 4-åring... :-D)
    Kan inte direkt säga att där är något specifikt jag saknar i twks release och bara en sak som stör: Skärmen går inte ner i viloläge (dvs slocknar) automatiskt om den ligger på laddning. Å ena sidan drar det iofs inte ur batteriet eftersom den ju ligger på laddning, å andra sidan tar laddningen rimligtvis längre tid då.
     
  8. jme2010

    jme2010 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Är det någon som vet vilken bil-laddarkabel som passar denna 711'a ?
    Köpte en sån liten usbplugg man sätter i 12v uttaget i bilen, och sen satte jag i usbkabeln där men plattan laddar inte.

    Sonen fyller år snart och han "måste" ha en sån, hilfe!
     
  9. imbee

    imbee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag tror inte denna plattan accepterar laddning via USB. Det har jag inte fått min att göra i alla fall.
     
  10. jme2010

    jme2010 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ok, låter inte bra..
    Kan det ha med strömstyrkan att göra, den usbplugg jag köpte levererar 1A och jag har sett att andra kan ge 2A.

    Den riktiga 230v laddaren står det 0.5V 2.0A på....nån som vet?
     
  11. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Den är lite petig med rätt laddare och vi rekommenderar inget annat än originalladdare. Skall du ladda i bil så kanske en inverter är bättre?
     
  12. jme2010

    jme2010 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ok, kräver den ren sinusvåg då eller kan man köra en billigare inverter med modifierad sinusvåg på 150W ?
     
  13. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Jag har inte testat men borde funka med en enklare.
     
  14. Tornankan

    Tornankan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Min lilla platta krävde 2A på cig-usb pluggen. Sedan tog den laddningen fint. Ullared är ett tips he he.
     
  15. imbee

    imbee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Så det går alltså att ladda den via USB, bara man har tillräckligt med kräm?
     
  16. rlo

    rlo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Laddare?

    Min originalladdare har lämnat in, den lilla pluggen ramlade ur kontaktdonet och försvann... Någon som vet vilken typ det är och hur man får tag i ny laddare som passar?

    /rlo
     
  17. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Du kan be din återförsäljare beställa en från oss. Vi (Netlogic AB) har laddare på lager.
     
  18. rlo

    rlo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Tackar! Knallar ner till siba då...

    /rlo
     
  19. imbee

    imbee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Suck, verkar som jag glömt laddaren i svärföräldrarnas sommarstuga. Hur var det nu med laddning via USB? Funkar det på denna plattan? Kjell säljer en reseladdare som kan ge 2000 mA. Antar att Siba inte kommer skänka bort en laddare om jag beställer en original därifrån...

    Och... vilken port sätter jag i så fall kontakten i på plattan? Host?
     
  20. JoeNish

    JoeNish Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2012
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nån som vet om det släpptes nån ics rom till denna ? Eller om de finns någon custom rom som fungerar bra?