Döda pixlar

Diskussion i 'Galaxy S8+ - Allmänt' startad av Jonrad89, 26 jun 2017.

  1. Jonrad89

    Jonrad89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2013
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Hej. Köpte en s8 plus igår och startade upp den när jag kom hem. Hittade direkt 2st gröna pixlar som syns redan från uppstart. De sitter nära varandra i övre högra hörnet och är väldigt störande i mörker då dom lyser rätt starkt.
    Ska in till teliabutiken nu i eftermiddag och hoppas jag får telefonen utbytt direkt.

    Någon mer som råkat ut för döda/fasta pixlar på s8 ?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 754
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tidigare krävdes minst två döda separata pixlar för att göra en "DOA (dead-on-arrival)"/få enheten utbytt, så det bör gå fint. Jag vet dock inte om de ändrat sin policy sedan dess. Hittar inget på deras hemsida längre: http://www.samsung.com/se/support/warranty/

    Det blir nästan lite extra irriterande på AMOLED eftersom varje pixel så att säga är sin egen ljusskälla. Egentligen borde toleransen vara noll, speciellt om pixeln fastnat i ett RGB-läge och inte bara är svart.
     
    dannejanne gillar detta.
  3. Jonrad89

    Jonrad89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2013
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Sådär. Nu sitter jag med en ny s8+ som verkat klara sig från döda pixlar. Det var inga större problem att byta ut den hos telia.
    Var somsagt riktigt störande med 2 små starka gröna pixlar men får hoppas denna s8 håller bättre :)
     
    R3b0rn och Trino gillar detta.