Döden, tiden, frustrationen och besvikelsen

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Wimz3n, 22 apr 2013.

  1. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Jag såg att inget var skrivet på denna del av forumet på bra länge och kande för att lägga en (eller några rader)

    För mer än 2 år sen (26/3-11 kl16:35) stegade jag in på en teliabutik i landet och hade bestämt mig för en ny telefon. Satsade på att beställa en SGS2 men den skulle ta ca en månad att få i näven. Då jag under flera månaders tid studerat en mängd olika telefoner och möjligheter så hade jag blott ett alternativ kvar då jag saknar tålamod... att ta LG:n.

    Så här i efterhand vet jag fortfarande inte om jag gjorde rätt.

    För att utveckla mer så ska jag tillägga att jag innan detta aldrig hållt i en Android telefon.

    Den första veckan var spännande med allt nytt, "nyhetens behag" heter det ju. Men kände snabbt att jag saknade den efterlängtade uppdateringen till GB... Men förjäves. Uppdatering efter uppdatering kom men fast på froyo var jag.
    Framåt sensommaren upptäckte jag CM och en hel värld förändrades. Med snabbare gränssnitt och mer valmöjligheter flashade jag på och blev nog närapå beroende av flashandet och till slut kom jag att få tag på en bra variant av MIUI med allt vad det innebär. Stannade (i huvudsak) på denna då den hade allt jag behövde. Men sen började förfallet... ICS utlovades och en hel del "fulflashande" av väldigt tidiga ostabila flashningar som följd (och en hel den softbrick också)

    Ända till... LG släpper ICS officiellt... Lagomt att JB börjar få fäste. Märk väl att jag här besitter både frustration och förtvivlan. Vid det här laget var jag så less på LG, lögner och svek.

    För exakt en månad sen blev jag tokförbannad när ta mig f-n allt gick åt h-e. BSOD efter BSOD. Wifi som suger ur batteriet i en tack som gör att man kan steka ägg på batteriet.

    Jag gjorde något jag länge svurit på att aldrig mera göra. Jag lade in Stock GB, rootade och Holo launcher ovanpå... thats it. Jag är nöjdare än på länge. Jag vet att det låter knepigt!

    Under denna månad har jag inte haft ett enda problem (bortsett från telefonförsäljare).

    Men nu när forumet inte är så aktivt säger jag som så många före mig (speciellt slibit):

    !! Tack och hej !!
     
    bozzo70 och Sleepwalk gillar detta.
  2. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Hahaha... lämnade LGn bakom mig jag med. Bytte till en HOX. aldrig varit nöjdare med en mobil.
     
  3. Hallberg84

    Hallberg84 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Orka!! Släpp skiten å gå vidare. Ett himla bölande om denna tele,

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
    robcar gillar detta.
  4. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Det är just de vi gjort.
     
  5. bozzo70

    bozzo70 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    One Plus 8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    One Plus 8T
    Nån länk till den stock du använde ?
     
  6. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Ja men visst e de de... Men uppenbarligen är du lite av en nostalgiker då du snabbt som attan motkommenterade mig, eller hur? Din N7 kanske är bättre men du saknar något :D

    Jag har en eget litet krypinn med rommar och tillbehör till våran telefon. Där använde jag en av de stockrommarna som jag sparat. Men det är den officiella versionen och pga att jag nu sitter bakom en taskig brandvägg hittade jag bara denna länken:
    http://www.wuala.com/antunes20/ANDROID/LG P990/

    Hoppas det hjälper, annars kan jag alltid grotta ner mig ikväll :)
     
  7. McGilljam

    McGilljam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    519
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Men ORKA läsa och bry dig. F*n vilken onödig kommentar.

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
    ...
     
    Hallberg84 och Sleepwalk gillar detta.
  8. bozzo70

    bozzo70 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    One Plus 8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    One Plus 8T
    Tack för det.

    Är det bara att ladda ner filen och sedan köra zip filen ?
    Dvs gör den allt orginal även tar bort rooten sedan roota om den, har även den nya boat loadern i just nu..
     
  9. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Nej, du ska inte köre den genom CWM utan använda smartflash. Ja, telefonen blir helt fabriksåterställd, dvs ingen root (men det är ju inget problem att fixa :) )

    Tips på hjälpprog för detta: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2020737