Doogee Mix

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Johnh3, 30 apr 2017.

  1. kr0wl

    kr0wl Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Provar google now nu då, får se om det blir bättre eller sämre.
     
  2. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Hej! Jag kan säga att jag gillar formfaktorn och designen på MIX, den är väldigt trevlig att hantera och faktiskt på gränsen till vacker, även om det är en fingeravtrycksmagnet i glas. Kameran är snabb men ger oskarpa bilder, jag hoppas fortfarande på en uppdatering som ska förbättra skärpan. Maze Alpha är oerhört snabb, snabbare än MIX som jag inte upplever som långsam. Alphas kamera är ungefär den samma, till och med mjukvaran. Batteritiden är grym på Alpha men inte lika bra på MIX. Några allvarliga buggar har jag inte hittat och Alpha har redan fått två buggfixar och MIX en.

    Maze Alpha är välbyggd och snygg, men på gränsen till på för stor för att vara bekväm, MIX har mer handvänlig storlek.

    edit: Fingeravtrycksläsaren på Alpha är vida bättre än den som sitter på MIX (skillnaden kanske beror på mjukvaran). Den är riktigt bra.

    Så, nu fick ni en snabbrecension så länge.
     
    Last edited: 10 aug 2017
    bernard, Droid113 och Micke_A gillar detta.
  3. kr0wl

    kr0wl Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det verkar vara lika illa med den, provar doogees launcher ett tag nu då.
     
  4. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Man blev inte mer sugen efter man läst den här recensionen: http://www.gsmarena.com/doogee_mix-review-1638.php"

    Batteritiden:
    " In theory, the 16nm Helio P20 chip, coupled with an efficient and low-res Super AMOLED display should spell out stellar endurance. In practice, however, that is not the case. And judging by the terribly low web browsing endurance, we feel pretty confident in blaming the OS and its poor optimization."

    Ljudet:
    "Despite our best efforts, the handset consistently output extremely disappointing output in out testing procedure. It could, very well be a defective unit. We are also not ruling out the distinct possibility of a bug within the equalizer, preventing us from turning it off to get a flat reading.
    Regardless, our review unit clearly failed short in the audio department. And "fell short" is just our way of being polite here."

    Kameran:
    "Photo quality is really poor on the Doogee Mix. Frankly, we haven't seen mobile photos come out quite so bad in a long time. Shots come out noisy and soft, with little fine detail. Edge to edge sharpness is also uneven. In fact, the Mix tents to miss focus quite often. It is also stubborn in refocusing on tap.
    "
     
    flat7 och bernard gillar detta.
  5. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 105
    Mottagna gillanden:
    4 808
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
  6. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag har inte märkt någon skillnad på kamera eller fingeravtrycksläsare (fortfarande stora brister) efter uppdateringen, däremot har Android blivit mer stabil.
     
  7. kr0wl

    kr0wl Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Batteritiden tycker jag är helt okej, brukar ha runt 40% kvar på kvällen, min förra telefon brukade slockna runt 16-17 tiden. Låter ju lovande att det skulle kunna bli bättre, om det bara kunde komma lite mer uppdateringar nån gång...
     
  8. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det som förvånar mig är att kameran på DOOGEE Y6 max är betydligt bättre, utan tvekan fullt användbar i bra ljus. Den ger rätt bra bilder under bra omständigheter och det är en billigare mobil ifrån DOOGEE. MIX:s kamera borde verkligen prestera bättre än vad den gör, hoppas det kommer en uppdatering som förbättrar kameran rejält.

    Kameran på DOOGEE MIX är för mig inte en användbar kamera som det är nu.

    edit: MAZE Alpha:s kamera är lika dålig den..
     
    Last edited: 11 aug 2017
  9. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    "However, to accommodate everything space-wise, Doogee opted for the slimmest Samsung camera module, one measuring just 5mm and one that inevitably has to battle a lot of engineering challenges."
    http://www.gsmarena.com/doogee_mix-review-1638p5.php
     
    Ara gillar detta.
  10. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Ah! Spännande! Det kom precis en större uppdatering till DOOGEE MIX på 527.48 MB. Vi får se vad det kan göra för skillnad. -1134.
     
    Mannbergo gillar detta.
  11. Mannbergo

    Mannbergo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2017
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    44
    Skriv gärna här då du testat :) min mix är troligtvis hämtbar på posten ikväll så hade ju passat bra i tajming om den blev bättre precis nu :)
     
    Ara gillar detta.
  12. kr0wl

    kr0wl Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Fick också den precis, ska ta hem den så fort jag kommer hem till wifi, beskrivningen var lite vag, "minor bug fixes"
     
    Ara gillar detta.
  13. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag kommer att starta en tråd här >Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner< när jag lägger in min dubbelrecension. Du kommer inte att kunna missa den :cool:
     
  14. Mannbergo

    Mannbergo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2017
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    44
    Läste nån kommentar på den sida med den där väldigt negativa recensionen. Och stod nått att doogee os uppdateringen till os 2.0 förbättrade kameran grymt mycket. Är det den här nya updateringen som heter doogee os 2.0?
     

    Bifogade filer:

  15. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Nej, jag har redan DOOGEE OS 2.0.0 innan uppdateringen. Jag återkommer om hur det blir med nya mjukvaran :cool:
     
  16. Mannbergo

    Mannbergo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2017
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    44
    Okej, kanon . Väntar spänt :)
     
    Ara gillar detta.
  17. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag har inte märkt någon större skillnad, men säkerhetsinställningarna för Android är uppdaterade till 5 augusti och det är ju positivt. Som jämförelse så ligger de på 1 maj på min OnePlus 3..(även 1 maj på Y6 MAX, men inte 2017.. 2016!) På MAZE Alpha ligger de också på 5 augusti.

    edit: Ja, bilderna ifrån kameran blir fortfarande helt bedrövliga..
     
    Last edited: 11 aug 2017
  18. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 642
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Såg att gsmarena har recenserat denna, den fick inte direkt bra betyg och det är ju inte så konstigt kanske.. tror maza alpha är bättre.. denna är helt klart ett dåligt köp just nu och inget annat.

    http://www.gsmarena.com/doogee_mix-review-1638.php
     
  19. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det tycker jag inte alls, förutsatt att man inte behöver kameran så är det en väldigt bra mobil till väldigt lågt pris. Maze Alpha har fördelar framför MIX, men också nackdelar. Alphas kamera är inte bättre och ingen av de två skulle jag rekommendera för de som gillar att fotografera.

    Men vill du ha en bra mobil till lågt pris (utan kamera) så är båda två mycket vettiga köp.
     
  20. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Det finns många mobiler som är bättre än Mix och Alpha till samma pris. I princip allt från Xiaomi, Leeco och Meizu är betydligt bättre. Tror aldrig jag sett en mobil blivit så rejält sågad på GSM-arena som Doogee Mix
     
    flat7 och wiper gillar detta.