Doogee T6 Pro

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av inact_0007, 29 aug 2016.

  1. inact_0007

    inact_0007 Infant Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    29 aug 2016
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Doogee F5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Doogee F5
    Telefon 2:
    Elephone P6000 Pro
    Hej,

    Jag är redan ägare av en Doogee F5 och jag lär säga att jag är förvånansvärt nöjd med telefonen.
    Med det sagt så sitter jag och tittar på en telefon åt en bekant som blev sugen på att testa en Doogee och fann då en doogee som är lik F5 i specifikation fast med Android 6.

    Detta är specifikationerna;
    DOOGEE T6 Pro Smartphone 6250mAH powerful battery got plenty of impressive features. T6 Pro comes with a 5.5 inch HD screen. MTK6753 64bite Octa Core, with 3GB RAM and 16 ROM, a large space for multi-apps to run together. The operating system is the latest Android 6.0,.

    DOOGEE T6 Pro Specs
    Model DOOGEE T6 Pro
    Band 2G: GSM 850/900/1800/1900MHz
    3G: WCDMA 900/2100MHz
    4G: FDD LTE B1:2100MHz; B3:1800MHz; B7:2600MHz; B20:800MHz
    Sim Card

    Dual SIM Card Dual Standby (TF/Micro SD Card Slot)
    Service Provide Unlocked
    Style Bar
    Color Black
    Shell Material Metal
    OS Android 6.0
    CPU MT6753, 64bit quad core, 1.0GHz
    GPU Mali T720 MP3/450MHz
    ROM 32GB
    RAM 3GB
    Display Size 5.5 Inch
    Type IPS, capacitive touch screen
    Resolution 1280 x 720 pixels
    Screen Color 160K
    Card Extend Support TF card up to 32GB extended
    Camera Dual Cameras, 5.0MP front camera, 13.0MP back camera with flashlight and auto focus,80° wide-angle 5-element lens

    http://www.doogeemobile.com/doogee-t6-pro.html

    Någon som provat den?
     
  2. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Har själv inte testat, men den verkar likna min X5 max Pro väldigt mycket i spec

    Edit: Hur ligger den till pris mässigt?
     
  3. inact_0007

    inact_0007 Infant Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    29 aug 2016
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Doogee F5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Doogee F5
    Telefon 2:
    Elephone P6000 Pro
    Gearbest ligger priset på 1292kr (136EUR).

    Jag kollade upp X5 Max pro som hade ett bättre pris 723kr (77EUR)

    Specifikation skiljer sig lite på minne och processor.

    X5 5.0 inch 1280 x 720 HD IPS Screen
    T6: 5.5 inch 1280 x 720 HD Screen
    X5: CPU: MTK6737 Quad Core
    T6: CPU: MTK6753 64bit Octa Core 1.5GHz
    X5: 2GB RAM + 16GB ROM. TF card up to 32GB
    T6: 3GB RAM + 32GB ROM, TF card up to 32GB
    X5: 4000mAh Battery
    T6: 6250mAh Battery

    Båda har banden: 4G: FDD-LTE 800/900/1800/2100/2600MHz

    X5 Max Pro: http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_367845.html?wid=21
    T6 Pro: http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_365730.html?wid=3

    Frågan är om det är värt prisskillnaden?
     
  4. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Det beror nog helt på vad du skall göra med telefonen.

    Det stora batteriet är värt en del.
    Det som fick mig att välja denna är att jag kan ha två sim och ett MicroSD kort, på många andra telefoner så måste man välja antingen eller.
     
  5. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Last edited: 30 aug 2016
  6. Asok

    Asok Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2016
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Hej, stötte på tråden från en googling. Jag sitter med min T6pro just nu och skriver. Egentligen var den köpt till min sambo, men jag tyckte denna var lika bra för mina syften och den ligger bättre i min stora hand tack vare att den är lite tjockare så hon fick min mate s istället.

    Skärmen är helt ok med den upplösningen den har, det upplevs bättre än siffran antyder. Men visst i vissa spel framförallt så kan det se lite "taggigt" ut. Har kört mortal kombat och trials frontier, det fungerar med prestandan men några enstaka häck kunde jag uppleva (fast det hade jag i huawein också å andra sidan)

    Text är inga problem att läsa, det är mjuka fina kanter, och touchen fungerar som man förväntar sig när man skriver.
    Har inte saknat 900mhz än, med tele2 men det blir spännande att se när man sitter i bil osv om det håller i sig.
    Fick byta tangentbord för jag stod inte ut med det medföljande och jag letar ny launcher, jag brukar aldrig byta launcher men när man mappar ihop appar så blir det tokigt fult.
    Laddades när jag fick den i torsdags och sen har sambon kört tills idag, hon påstod att hon inte hade laddat något. Den hade 30% nu ikväll. Så jag laddar på nytt så ska vi se hur det går denna gång när jag använder den. Den stödjer 9v laddning (som medföljde), men jag har inte testat med den än, lite paranoid är man ju mot kinesiska 230v produkter, men jag har en 9v laddar i laptopen så det kommer nog nyttjas iallafall.
    Kvalitetsintrycket är också okej. Visst är det plast men inget som knäcker och knakar. Min gamla Sony zl och lgG4 var värre. Mate s var klart bättre. Men för det priset, jag gav 1400 svenska från tyskland för det var lite bråttom, är det ju smått fantastiskt.
    64gb minneskortet fungerade också.
    Kameran har jag inte hunnit pröva utomhus, inomhus är den inget att skryta med.
    Trycker in två kamerabilder och en benchmark.
     

    Bifogade filer:

  7. ingetminne

    ingetminne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2016
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    7
    Hur har du upplevt Doogee t6 pro när du har haft den ett tag? Skulle du rekommendera folk att köpa den ?
     
  8. Asok

    Asok Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2016
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Om vi tar det sämsta först, en anleding till att man principiellt inte borde köpa den heter com.android.snap, en app som slänger upp reklam på skärmen i tid och otid.
    En friskrivning för doogee, kan ju vara att jag inte köpt telefon via en officiell källa, så det kan ju vara efterinstallerat, men appen går inte avinstallera (utan root). Jag har blockat den med no root firewall, då fungerar det ju att använda telefon, blockat det mesta som har med systemet att göra och det fungerar bra..
    Men det blir ju krångligt för "ointresserade" så jag kan ju inte rekomendera den till släktingar och vänner.

    Kameran är kass med dagens mått. sådär "slö" dvs långa slutartider, som det var förr, håll telefonen blick stilla under hela förloppet annars blir det suddigt. Spontanbilder är i 80% kassa.

    Hade problem med spök-"inputs" på skärmen, det försvann när jag drog loss skärmskyddet. Så det är väl ändå löst nu.

    Skärmlås är ett måste hur som helst, annars går den igång i fickan och hittar på saker, och skärmlås utan fingeravtryck är ju lite jobbigt när man är van vid det.

    Batteritiden är fortfarande imponerande, jag har i snitt runt 60% kvar på kvällarna. . Vikt/storlek är okej när man vant sig, men kör jag huaweien så blir den imponerande lätt å andra sidan. Men det är priset av batteriet som måste laddas under dagen.
    Skärmen är fortsatt imponerande bra för 720 (Mina nördiga kollegor håller med, under mikroskopet(bokstavligen talat) så visst är samsung S6 mer finpixlad men så ofta kör man inte mikroskop till telefonen).
    Driver mina hörlurar på jobbet helt okej.
    Processor och minne rullar på bra

    Själv har jag lagat min sambos gamla lur som hade spräckt skärm, fått tillbaka min mate-s. Så under julledigheten så ska jag försöka lägga över den android som ligger officellt på deras hemsida. så får jag se om det lyckas och om com.android.snap ligger där också??
    Annars blir det ett rootförsök också. Går det åt skogen har jag iallfall den gamla att gå tillbaka till.
    Ska inte säga att jag helst vill ha doogeen, men batteritiden är guld värd för mig så det är det som jag går på (Men visst kunde det säkert även vart någon annan lur med runt 4000mah istället)
     
  9. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    När det gäller reklam grejen så verkar det vara på flera modeller. På min X5 Max Pro hade jag samma problem tills jag rootade och installerade brandvägg.
     
  10. Asok

    Asok Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2016
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Nu har touchen börjat krångla även utan skärmskydd. Skärmen ser ren ut men drar jag av den ett par gånger mot byxorna så går den ett tag men felet har kommit ett par gånger senaste dagarna så något är väl på väg att ge sig.
     
  11. Bjervus

    Bjervus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Dags att uppliva denna tråd!
    Undrar om det finns någon som vet en app/program som kan roota telefonen?

    Det är så att jag har fått en massa reklam sedan några dagar nu, och jag kommer inte åt att ta bort tjänsten som skickar skiten. Blir snart skogstokig på detta.
    Med vänlig hälsning
    Michael
     
  12. Asok

    Asok Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2016
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Enligt mitt inlägg 5e december, installera NoRoot Firewall (kommer inte ihåg om den kostade något) blockera framförallt "com.android.snap"
    (eller ännu hellre, allt som du inte känner igen, det går blocka bra mycker skit och fortfarande ha fungerade telefon (gäller även andra märken än doogee))
     
    bernard gillar detta.