DOOGEE Y6 MAX (6,5" 1080p MTK6750 3GB RAM 32GB)

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Ara, 4 nov 2016.

  1. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Nova Launcher.
     
  2. Qui vivra verra

    Qui vivra verra Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2015
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    ROM:
    Android 9.0 Pie
    Info:
    Smart Launcher 5.0
    Telefon 2:
    Doogee Y6 MAX, Nubia m2, Xperia X
    ROM:
    Marshmellow 6.0, Oreo 8.0
    Info:
    Smart Launcher 5.0
    Telefon 3:
    Windows Phone Lumia 635
    Info:
    Nödtelefon
    Platta:
    Motorola Zoom
    ROM:
    Android 4.0
    Platta 2:
    Archos 70B (katt-platta)
    Info:
    Lek-platta för mina katter!
    Övrigt:
    Lenovo Chromebook 11
    Hej!

    På min telefon trycker jag länge på själva sökrutan på hem skärmen och väljer sedan Utseendet i menyn som dyker upp och sedan drar jag regeln åt vänster högst upp som heter Smart sökfält.

    Kirrat!

    /d:-)
     
  3. platburk

    platburk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2017
    Inlägg:
    719
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    zaq gillar detta.
  4. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Bättre om de fokuserar på att lösa buggarna i Android 6 innan de släpper ny buggig mjukvara.
     
    Last edited: 11 feb 2017
  5. platburk

    platburk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2017
    Inlägg:
    719
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    Kanske det, dock vill jag gärna ha multi-view window som finns på android 7. Passar utmärkt för doogee y6 max.
     
  6. Micke_i_Skeå

    Micke_i_Skeå Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2017
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej allihopa! Jag har reggat mig enbart för att jag läste en hel del om Y6 Max här innan jag köpt den och det är uppenbart ni vet exakt vad ni pratar om.
    Dock så tyckte jag att den var på tok för stor då jag väl hade den här, så jag sålde den :)
    Men iaf, han som köpte den av mig säger att han inte får igång mobil data, och då jag själv inte fysiskt har den i min ägo längre (och jag inte vill vara en skitstövel) så vill jag ändå hjälpa honom lösa det.

    Så jag skulle vilja höra om någon annan har haft problem här och/eller var man ska hitta inställningen för att få det att funka?
    Då jag hade den i min ägo så använde jag den utan sim och surfade via wifi då jag bara hade ett simkort, och det användes redan i min Samsung J5.

    Jag har inte lyckats hitta någon pdf manual på nätet för den heller, och de jag hittat till Doogee modeller har i princip varit två sidor som knappast ens hjälpt för de som haft de modellerna heller.
    Den ska vara olåst vad jag vet och den köpes genom en föreslagen länk här på banggood.
    Uppskattar svar så snabbt som möjligt då jag fått en hel del panikångest av att inte kunna avhjälpa det här direkt, och jag inte vill han ska tro jag sålt något defekt för det hade inte alls känts okej!

    Snälla hjälp mig! :(
     
  7. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    @Micke_i_Skeå@Micke_i_Skeå Välkommen!
    Du får be han kontrollera APN inställningarna i telefonen så dom överensstämmer med den operatören han använder. Om inte det heller fungerar så kan ev annan lösning vara att testa aktivera data roaming i telefonen.
    Men dessa lösningar förutsätter självklart att man har ett fullt fungerande sim-kort.

    Då det inte framkommit några rapporter om att det skulle vara ett problem med denna enhet eller dess mjukvara så är den mest sannolika förklaringen att apn inställningarna är fel.
     
    Ara gillar detta.
  8. Micke_i_Skeå

    Micke_i_Skeå Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2017
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Tackar :)

    Hej! Han var nyss hit med telefonen och jag lyckades inte ens hitta var APN inställningarna var trots jag letade, och sen har jag hittat på nätet nu om andra som haft samma problem
    https://www.doogee.cc/bbs/viewtopic.php?f=5&t=183

    "Mobile was showing 4G sign, but there was no internet available via mobile network ,only telephone call was possible. I wanted to manually set up the cellular network, but cellular network setting was not accessible via (Setting/ Dual card and mobile networks/ Cellular data). I installed an APP to access cellular network setting, then fortunately set it up. Cellular network is now working. but still access to cellular network setting without using APP is not possible and shall be fixed"

    Jag försökte dra hem ett program för att ändra APN (drog hem ett som hette APN settings bland annat) men det enda jag kunde göra vad att hitta Hallon där och lägga det som favorit, men det fanns inget att trycka för att "aktivera" eller ställa in några inställningar och internet (utan wifi) funkade inte.
    Vad föreslår ni för APN program på en icke rootad telefon så jag kan ställa in så det funkar?
    Det här är vad jag fått fram att man ska använda iaf för Hallon

    "Name: Hallon
    APN: data.tre.se
    MMSC: http://mms.tre.se
    MMS Proxy: mmsproxy.tre.se
    MMS Port: 8799
    MCC: 240
    MNC: 08"

    Och jo då man slår igång roaming så funkar data trafiken, men ska inte roaming inte vara om man behöver nå andra nät än vad man egentligen betalat för att använda?

    Han har Hallon och han har ett fungerande simkort i telefonen.
    Kan någon vänligen ge mig steg för steg hur jag bör ta mig till och var jag hittar inställningen alternativt vad för program ni kan föreslå som funkar att ändra inställningen med?? Är rätt desperat nu :(
     
  9. zaq

    zaq Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    232
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro
    Info:
    Launcher, Nova Prime
    Telefon 2:
    Xiaomi mi max 3
    Info:
    Launcher. Nova
    Telefon 3:
    Umidigi F1
    Info:
    Launcher Nova prime.
    Platta:
    Microsoft Surface 3 pro
    ROM:
    win 10
    Info:
    i7 8gb ram 512gb sd
    Roaming är när du kommer utomlands och den går på annat nät, rätt. Det gäller bara att komma ihåg att stänga av roaming om han inte vill ha dyra datatrafikräkningar när han kommer hem.
    Här i Sverige spelar det ingen roll om roamingen är på.
     
    Ara och Micke_i_Skeå gillar detta.
  10. Micke_i_Skeå

    Micke_i_Skeå Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2017
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Om du bara visste hur pass betryggande det där var för mig att få veta *andas ut*
    Så jag kan med trygghet säga till honom att han kan ha igång det inom landet och det kommer inte bli dyrare för det, om jag förstår dig rätt?
    Jag ska ändå försöka se om jag inte kan få igång APN nu då jag suttit och läst i flera timmar - och till sist hittat något att testa.
    Han kommer hit imorgon igen och då ska jag försöka det jag skriver nedan, och om jag inte lyckas så kommer jag erbjuda honom pengarna tillbaka eller alternativt så kommer jag ge honom 300kr tillbaka så jag själv går back om han vill behålla den, för Doogee borde ju komma med en uppdatering som gör att APN inställningen går att hitta/ändra framöver då de tydligen klantat sig.

    https://www.doogee.cc/bbs/viewtopic.php?t=333

    "Go into "data consumption" then unroll the three small dots in the top right (under the battery), go into "mobile networks" and hop! We have access to the names of the access points!"

    Men om det nu inte skulle funka med APN, så kommer att ha på roaming i Sverige ändå göra så att den funkar som den borde med mobila datan utan extra kostnad, visst? (vill vara helt säker så jag verkligen förstått rätt)
     
  11. zaq

    zaq Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    232
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro
    Info:
    Launcher, Nova Prime
    Telefon 2:
    Xiaomi mi max 3
    Info:
    Launcher. Nova
    Telefon 3:
    Umidigi F1
    Info:
    Launcher Nova prime.
    Platta:
    Microsoft Surface 3 pro
    ROM:
    win 10
    Info:
    i7 8gb ram 512gb sd
    Jag har haft roaming på, på några av mina kineser för att de ska funka (har på den på min y6 max). Har inte varit några bekymmer just mer än att man måste komma ihåg att stänga av det så att inte andra operatörer kan utnyttja det i utlandet. Samtidigt så är den egna operatören rena rama skurken om man glömmer datatrafiken på. Värst är det på oftast på båtar. De kan ta hutlösa priser för data telefon och sms. Sms kan kosta typ 100kr.
    Stänger alltid av allt utom wifi så fort jag far utomlands, eller så köper jag ett lokalt simkort vid lite längre vistelser. Brukar inte vara så dyrt.
     
  12. zaq

    zaq Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    232
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro
    Info:
    Launcher, Nova Prime
    Telefon 2:
    Xiaomi mi max 3
    Info:
    Launcher. Nova
    Telefon 3:
    Umidigi F1
    Info:
    Launcher Nova prime.
    Platta:
    Microsoft Surface 3 pro
    ROM:
    win 10
    Info:
    i7 8gb ram 512gb sd
    Last edited: 14 feb 2017
    platburk gillar detta.
  13. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Det är så här gps:en in min telefon beter sig
    View: https://youtu.be/ii_etO42NyQ

    Men idag returnerade jag telefonen till gearbest så nu är det överspelat för min del. Paypal har gått med på en retur.
     
  14. platburk

    platburk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2017
    Inlägg:
    719
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    Otur, kommer du skaffa en ny eller kommer du köra med något annat?
     
  15. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Någon ny Doogee blir det inte. För buggig mjukvara. Telefonen fungerar när den fungerar men känns väldigt oklar i mjukvaran. Just nu kör jag en Zuk z2 som är en värdig ersättare till min gamla Huawei P9.
     
  16. Jerker

    Jerker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Min Y6 MAX byter MAC-adress när telefonen startas om.
    MAC-adressen har formatet 00:08:22:xx:yy:zz. 00:08:22 är alltid konstant, men de tre sista ändras varje gång telefonen startas om. Hur är det möjligt?
    Är det någon mer som har det beteendet?

    Telefonens serienummer är också lite udda, det är typ 123456ABCDE. Är det fler som har ett serienummer som detta?
     
  17. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Hade samma serienr på min....
     
  18. jonisen

    jonisen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2014
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej köpte min lur från BangGood och efter några veckors tid låg den i brevlådan, Men jag har ett problem. Mobilen funkar utmärkt absolut inga problem bara helt värdig pengar utan tvekan. Men mobil Mikrofonen funkar helt horribelt. Den funkade i början men nu måste man mecka och starta om för att ens se ett gnutta liv i den. Testat att rensat mikrofonen, bytat plats på SIM. Men den verkar fungera helt slumpmässigt men aldrig i samtal. Testat i ljudinspelnings appen och ibland funkar det efter startat om o lite sånt där tjaffs så testar jag prov rings och då hör man inget och funkar inte heller med högtalare mikrofonen eller när jag spelar in videos. Vad är problemet för det funkar ibland ibland inte men aldrig i samtal?
     
  19. zaq

    zaq Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    232
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro
    Info:
    Launcher, Nova Prime
    Telefon 2:
    Xiaomi mi max 3
    Info:
    Launcher. Nova
    Telefon 3:
    Umidigi F1
    Info:
    Launcher Nova prime.
    Platta:
    Microsoft Surface 3 pro
    ROM:
    win 10
    Info:
    i7 8gb ram 512gb sd
    Nu har det gått 1 år med y6 max. Fortfarande är det den jag läser och surfar på när jag far runt. Gps är halv dålig och kameran högst medioker. Men som mini surfplatta är den fortfarande väldigt duglig och batteriet är fortfarande riktigt skapligt. Fortfarande svårt att hitta mer prisvärd telefon i denna storlek. Uhans är möjligen ett alternativ. Men jag hoppas på någon nyare roligare ersättare i XL klassen snart med rejält batteri och till vettigt pris.
     
    Ara och Micke_A gillar detta.