e4g och com hem

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av peter holmgren, 27 nov 2015.

  1. peter holmgren

    peter holmgren Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,,,hoppas ngn kan hjälpa mej.Jag uppdaterade min e4g till senaste firmwaren
    25.0.A.2.31 och nu funkar inte com hems appar,,,vare sej tivo to go eller comhem play.Jag får upp ett felmeddelande som inte varken com hem eller sony vet vad det betyder,,ingen träff på google heller,så det här blir en svår nöt kanske initvmdrm fail (security error) och det kommer på vilken kanal som helst jag försöker starta,,annars funkar progrmmet som de ska, i tivo to go står det att det är problem med att starta den här kanalen.Det felmeddelandet finns det träffar på google,,men inte hur dom har löst det.Jag har installerat om programmet tömt cache o alla såna standardlösn,,de hjälper inte,,initvmdrm fail,,,alltså,,,vad betyder det???google vet inte.
     
  2. olev

    olev Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    initVMDRM Fail (Security error)
    har råkat ut för samma fenomen på min lenovo platta, som jag fick som julklapp. verkar ha med Viewstream appen att göra (comhem använder viewstream för videostreaming), men även på dess sajt blir man inte klokare.
    oxå DRM licens-hantering, gissar jag
    firmware?
    skulle verkligen uppskatta några tips!
     
  3. olev

    olev Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    trodde att det kanske hade med antal reggade enheter på comhem, men så är det inte. plattan är bara den 3:e på mitt comhem-konto... :-/