Problem: Efter reparation

Diskussion i 'Xperia Z3 - Allmänt' startad av Pat, 4 maj 2015.

  1. Pat

    Pat Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Fick tillbaka min z3 idag efter att ha bytt skärm på den genom sony. Allting var raderat och återställt till original vilket gjorde mig en aning sur eftersom det inte finns någon anledning till det vid ett skärmbyte. Nåja det har ju inte varit några problem förr i tiden eftersom allt finns ju på play. Men det var inte riktigt så den här gången.
    Inget fanns sparat bland mina appar. Och det som jag en gång hade köpt fanns visserligen med i historiken men jag är tvungen att köpa det en gång till. Fattar inget. Plus att magnet kontakterna på sidan inte fungerar längre. Är det någon som har varit med om något liknande och kan tipsa mig. För det här gör mig rätt så jävla trött.
     
  2. Fi5hy

    Fi5hy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OnePlus 6t

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OnePlus 6t
    Telefon 2:
    OnePlus 3
    Nu vet jag inte om det fortfarande är aktuellt? Men iaf, prova att återställa telefonen och se till så du är inloggad på ditt konto. Sålänge du har ditt google-konto så ska du inte behöva köpa apparna igen. Den enda gången jag har varit med om scenariot du berättar att dina appar måste köpas igen, det var när jag körde custom roms på min Note 2 och ändrade DPI'n, men inte körde en GAPPs som klarade av den DPI'n.
     
  3. sonyboy

    sonyboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    En till fråga angående om byte av skärm.
    Jag ska lämna in min z3:a men jag har hört att telefonen inte blir vattentät efter byte av skärm, stämmer detta?
     
  4. seekay

    seekay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2012
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Den erfarenhet jag har då jag skickade in min för att min skärm spruckit var att de meddelade mitt förs. bolag och jag fick hämta ut en ny telefon då de inte reparerar telefoner som är vattenskyddade. Min hade iof lite skavanker på själva ramen men tror inte det spelade större roll. Kan ju vara så att olika rep bolag bedömer detta olika, och att vissa byter skärm och gör ett trycktest efter.
     
    sonyboy gillar detta.
  5. sonyboy

    sonyboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Nu har jag fått en ny skärm på min Z3, kommer dock vara försiktig med att blöta upp den..
    En ny fråga jag fick efter att lämnat in den:
    Personalen frågade efter upplåsningskoden, för att kunna kontrollera att skärmen fungerade efter bytet, nu vet man ju egentligen inte om de gjort något mer på telefonen, tänk om de installerat något virus eller dylikt.
    Så finns det något bra "test" man kan göra för att se om det gjorts något konstigt de senaste timmarna?
     
  6. seekay

    seekay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2012
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Tror inte seriösa rep bolag vågar sig på något sådant! Det skulle ju underminera hela branchen... Om du är lite nojig kan du ju göra en reset av nallen så blir den ju helt ren såsom då du startade den första gången, men raderar ju alla konton osv. Fast som jag skrev tidigare så låter det ju skumt att vissa repar telen och vissa vägrar då de inte kan garantera vattensäkerheten efteråt, och en del då som säger att de trycktestar den efter byte av disp. Fick du ingen spec på vad de hade gjort? Ring om inte till dem och hör efter vad som nu gäller om den skulle bli fuktskadad efter deras rep, du köpte ju trots allt en Vattentålig telefon... Lycka till.
     
  7. Pat

    Pat Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Varför skickade du inte bara in den till Sony. Då har du all garanti som förut. Och vattentät. 1500 för allt med frakt och moms. Hittade faktiskt inget billigare alternativ.
     
  8. sonyboy

    sonyboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Telefonen fungerar fint, förutom att NFC verkar slutat fungera och att högtalaren sprakar lite vid hög volym. Inget jag orkar klaga på, lyssnar ju ändå mest med hörlurar eller kopplar in till högtalare.

    Ja, borde kanske skickat in den till Sony men det lät som det kunde ta 3veckor innan den blev klar, nu tag det 3 timmar..
     
  9. EddyMe

    EddyMe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER


    Klart du ska klaga!
     
  10. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Som sagt, skicka in via Sony så garanterar dom vattentäthet, till skillnad från andra verkstäder. Du är utan telefon i ca en vecka :)
     
  11. Bjornen

    Bjornen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Gjorde en serviceanmälan på Sony Xperia care (glaset bak spruckit) och jag måste säga att jag är grymt imponerad. Fick hemskickat emballage samt fraktsedel. Efter några dagar fick jag tillbaka och då hade dom bytt både bak och framsida samt en högtalare, allt på garantin.
     
    igge, kalleboston och bernard gillar detta.
  12. igge

    igge Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia Z2
    Samma service fick jag. Dessutom skickade dom med en screen protector av tempererat glass. Imponerad
     
    Bjornen gillar detta.