Problem: "ej registrerad i nätverket" - Xcover 2

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av hannap, 16 jun 2017.

  1. hannap

    hannap Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2017
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0
  2. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Ja det är det som är så forbannat jobbigt med ett "intermittent failure". Testa! Testa Testa!! För att va ärlig så tror jag inte det är fel på vara sig din telefon eller SMkort. Ej heller rootingen i sig. Det är nog mycket mer sannolikt ett software / inställnings problem. Ett altärnativ kan vara att söka på de olika apparna du har för att se om nån av dom har ett kompatiblitets problem. Om felet hadde uppstått hela tiden kunne du göra en fabriksåterställning och se om det var borta då, men i ditt fall, "Good Luck, all I can say"...
     
  3. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    En sak du kan testa om problemet återkommer. Omedelbart slå av telefonen, inte gör något annat efter problemet uppstått. Tag ut batteriet i 20-30 sekunder, och starta den igen. Om problemet då är borta kan det vara något, t.ex. en app, som ställer om konfigureringen automatiskt.
     
  4. hannap

    hannap Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2017
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0
    Hur kollar jag om en app har kompatibilitets problem?
     
  5. hannap

    hannap Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2017
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0
    Ska testa detta! Tack för din hjälp!
     
  6. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Det är lite jobb, (lite mycket jobb!). Varje gång du installerar en app får du upp en lista på behörighet appen kräver. Denna måste godkännas för att appen ska installera. Sen om du går inn på inställningar, appar, och kollar en och en app för vilka behörighet dom har, listan finns nederst i rutan. Skriv ned en lista på appar som kräver behörighet till något som har med telefoni att göra, typ call, SMS, call log, contact list etc.etc. Sen kan du t.ex. gå inn på Google Play, gå inn på varje app och se om någon användare har påpekat att appen påvärkar MMI. Sen kan man googla appen på namn och lägga till "mmi problem" och se om någon beskriver något problem.

    Den här beskrivningen är rätt så bra för att kolla, men då måste problemet vara där för att testa, https://www.technobezz.com/fix-connection-problem-invalid-mmi-code/
     
  7. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Om du inte har installerat så många appar kan det vara mindre jobb och bara Googla "appens namn mmi problems", oberoenda av behörighet.
     
  8. hannap

    hannap Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2017
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0
    Har inte så många appar då jag trots rootning och link2sd har väldigt dåligt med plats i mobilen.. Kollat alla appar som jag installerat senast eller som blev installerade i samband med rootningen men kan inte hitta något varken i recensionerna eller när jag googlar på det.
    Får bli att testa de stegen om det återkommer igen. Tack för dina tips!