Elephone P9000

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Pienso, 23 jun 2015.

  1. Pienso

    Pienso Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    666
    Mottagna gillanden:
    163

    MINA ENHETER

    Elephone P9000 to Feature Helio X20 10-Core Processor, Debuts In October


    Elephone has established itself as a global smartphone maker with its numerous value for money offerings. We have already seen a lot of great devices from this Chinese maker such as the P7000 and now, it looks like the company is taking things to a whole new level.

    [​IMG]

    Elephone has updated on its official website some details and specifications of the upcoming Elephone P9000 handset. It will be one of the most powerful offerings from the company till date. One of the biggest highlights of the device is the new 10-core Helio X20 MT6797 chipset inside, which will probably make it one of the first handsets to feature the chip.

    [​IMG]

    Mediatek had earlier revealed that the chip will go into mass production by Q3 2015. And Elephone P9000 will go on sale around October this year, which seems to be the right time for the chip to hit the market.

    As for the other specs, the Elephone P9000 is said to come with a 5.5-inch full HD 1080p display with 4GB RAM and 32GB of expandable storage. At the back, it will feature a powerful 20.7MP camera while up front, there’s a 5MP shooter.

    The phone comes with a 3100mAh battery and support duals SIM dual standby. Given the flagship status, the P9000 will come with FDD-LTE 4G networks. As for software, the phone runs on Android 5.1 Lollipop version.

    The listing also revealed the pricing of the handset, which is not very cheap according to Elephone standards. The phone is expected to retail for $500, which makes it the costliest handset from the company.

    Källa: http://www.gizmochina.com/2015/06/2...elio-x20-10-core-processor-debuts-in-october/
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det går verkligen undan för Elephone :eek: Blr rätt spännande att se vad Helios X20-plattformen går för: http://heliox20.com/

    Värt att notera är dock att X20 inte erbjuder DDR4-stöd, utan verkar endast komma med DDR3-stöd. Den erbjuder dock eMMC 5.1-stöd som plåster på såren. De har inte specat vilken GPU ännu annat än att det blir en ny GPU ur ARM:s Mali-serie.
     
  3. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Kan du det där Bernard?
    Utan att ha googlat än så hade det var nice med en matris där man ser skillnaden mellan de olika processorna eller iaf en lista med vilken motsvarande processor det motsvarar hos en konkurrent. Har tex hört att den populära MT6752 motsvara en Snapdragon 615.
     
  4. Gorynytj

    Gorynytj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    1 227
    Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10
    Övrigt:
    Razer Nabu Watch
    Enligt hemsidan du länkande till Bernard så kommer X20 först ut i december, X10 kom ut i mars.
     
  5. mobiltelefonen

    mobiltelefonen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2015
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    33
    Nån som ska köpa p9000?
    Verkar bra för priset ~ 2500 kr
     
  6. Effect

    Effect Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Poco F3
    ROM:
    Global MIUI 12.0.5
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, Mi Band 4, Sony 65" XC8505
    Otroligt mycket telefon för pengarna. Sugen som bara den.
     
  7. stanger

    stanger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2014
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    902

    MINA ENHETER

    Även jag är riktigt sugen på denna. Problemet är att det hinner alltid dyka upp nån ny jag vill ha innan jag ens lagt en beställning. Fast denna verkar riktigt spännande. Står mellan denna och Lenovo k4 note.
     
  8. mobiltelefonen

    mobiltelefonen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2015
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    33
    Var inte på redmi 3 note/pro lite men nu funderar jag på p9000
     
  9. mobiltelefonen

    mobiltelefonen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2015
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    33
    Haha jo det är ju så på kina marknaden, fast p9000 är väl bättre spec eller?
     
  10. henke2

    henke2 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate7
    Men den gamle 6755, inte den senare 6795 och verkligen inte 6797 X20 som nämns överst i tråden. Varför inte X20?

    Den verkar dock stödja svenska frekvenser, men inte 4K video :-P
     
  11. stanger

    stanger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2014
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    902

    MINA ENHETER

    Hur många versioner kommer den i? Har läst på lite olika sidor att den kommer med Helio P10, och att en senare version, som kommer att heta Edge, kommer med X20. Ska vara ärlig och säga att jag inte är insatt i va skillnaden är mellan allt. Mee man vill ju dock ha det senaste och bästa :)
     
  12. Tanowan

    Tanowan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2015
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Platta:
    Apple Ipad Air 2
    Tror det är bekräftat att P9000-serien får P10. Nån som har en uppfattning eller sett recensioner på den processorn?
     
  13. almost-famous

    almost-famous Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    438
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER


    En liten snabbtitt!
     
  14. combatman

    combatman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Verkar vara en sjyst telefon. Se recension här: http://www.gizchina.com/2016/02/17/elephone-p9000-review/ Jag valde mellan denna och en Xiaomi Redmi Note 3 Pro men valde till slut den sistnämnda pga bl.a. vassare cpu och större batteri. P9000 har dock en stor fördel i och med stödet för LTE band 8 och 20, vilket är bra att ha i Sverige.
     
  15. henke2

    henke2 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate7
    Jag provade en Oneplus one som inte har det och det visste jag om. Jag prioriterade bort 4G tänkte jag. Men det jag inte hade tänkt på var att 4G ersätter 3G på landsbygden. Det föll inte i steg ner från 4G till 3G till G till GSM utan där man normalt använde de lägre 4G frekvenserna hade jag nu inte ens GSM. Pannkaka och telefonen såld utan förlust som tur är
     
    marcuspresident gillar detta.
  16. combatman

    combatman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hmm, menar du att man måste använda LTE på landsbygden nuförtiden? Låter lite märkligt. Många människor har ju telefoner utan LTE.
     
  17. henke2

    henke2 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate7
    Måste är ett starkt ord, men där det inte finns 3G sedan innan så täcker nu 4G på de lägre frekvensbanden. Jag minns inte helt hundra vad Tele2 sa sist jag pratade med den (tekniker inte kundsupport) men jag har för mig de byggde 4G master och inte 3G. Hur som helst så har riktiga 4G telefoner täckning nästan över allt där jag rör mig och den utan 4G(one plus one) hade stora områden helt utan täckning.
     
  18. combatman

    combatman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ah, okej. Jag har stickprovstestat med appen LTE Discovery de senaste veckorna och brukar mestadels ha täckning via band 7, så därför prioriterade jag ner de lågfrekventa banden. Men jag rör mig nästan bara i storstadsmiljöer dock.
     
  19. henke2

    henke2 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate7
    Ja, det gäller att anpassa efter sig själv i första hand :-)
     
  20. marcuspresident

    marcuspresident Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    628
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Har också en OPO, men mitt problem är snarare att den inte hittar band. Typ jag får manuellt välja 3g eller LTE. Den har stora bekymmerbatt automatiskt hippa mellan banden.
    Köpte en p9000 på presell i januari och den har fortfarande inte skeppats. Blev lite besviken över att kameran fått så dåliga recensione trots laserfokus och allt. Men vi får väl se, 210$ ät ju ingen superförlust precis.