En återkommande fråga i forumet - kinesiska smartphonetillverkare

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av jack63, 27 aug 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Vilken Kinesisk smarttelefon ska jag köpa?

    Om du läser chinese-smartphones.com ranking av smarttelefontillverkare. Så bör läsaren få en klarare bild av styrkeförhållandet ibland de kinesiska tillverkarna av telefoner.

    1. Xiaomi
    2,3,4,5,6,7 8,9 http://chinese-smartphones.com/top-10-best-chinese-smartphone-brands/
    10. UMI

    Eller "top-5-best-chinese" http://chinese-smartphones.com/top-5-best-chinese-smartphones-2015/

    Att notera är att tillverkare som Leagoo, Ulefone, Doogee med flera inte finns med på alla listor. Det kräves lite mer eftertanke eller research om du köper en smarttelefon från en tillverkare som inte finns med på rankinglistan. Jag har en Leagoo. Är jag nöjd med min Leagoo? Jag är mycket nöjd nu. Men det är efter allt för många timmar av egen konfigurering och anpassning. Jag önskar att jag utfört en grundligare undersökning innan jag hoppade på Kinatåget.

    Men både Leagoo och Doogee har svenskspråkiga sidor Doogee.se och Leagoo.se

    Leagoo är mest aktiv av de som inte finns med på listan. Leagoo presenterar en del nya smarttelefoner redan nu, senare i höst. Leagoo etablerar sig i fler och fler länder utanför Kina med lokala filialer. De anordnar globala konferenser, ( 2015 LEAGOO Elite Series New Products Launching Conference ) med mera. Jag vill inte nuläget skriva att Leagoo är en etablerad smarttelefontillverkare. Men Leagoo har en klar målbild vad berör deras marknadsföring och etablering av filialer i världen. Men om de lyckas eller inte har jag inget svar på idag.

    Sedan har chinese-smartphones.com även nyare artiklar och listor som förändras som "Best Chinese smartphones of June 2015" http://chinese-smartphones.com/best-chinese-smartphones-of-june-2015/

    Så ett gott råd är att läsa chinese-smartphones.com om du tänker köpa en smarttelefon från Kina. Det finns förhoppningsvis någon information om just den telefonen du funderar över.

    Redigerar texten: Anledning är "och" frossa i texten. :-)
     
    Last edited: 27 aug 2015
    cavveman, fluppen, Carre_80 och 3 andra gillar detta.
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    @jack63@jack63 tack för informationen, det är verkligen hjälpsamt. Jag har klistrat ämnet tillsvidare :)
     
    Carre_80 gillar detta.
  3. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 167
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Kollade in sidan en del förut. Men nu vetesjutton vad som hänt.
    De uppdaterar sällan, månadens mobil ligger kvar på Juni.
    Även på andra ställen så ligger de efter när det gäller "nyheter".
    Flera tillverkare har släppt lurar de inte nämnt.

    De "senaste" nyheterna jag hittar nu är från mitten av Oktober.
     
  4. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Ett korrekt konstaterande av Rospigg. Inga invändningar mot kritiken.

    Allting förändras i en rasande fart i Kina. Även mina källor förändras efterhand som mina kunskaper och mitt nätverk växer . Idag använder jag mig inte av chinese-smartphones.com som källa längre. Mitt förslag är att eventuella besökare av den här tråden vandrar vidare till följande tråd "Chinasmartphonereview" https://swedroid.se/forum/threads/chinasmartphonereview.126284/

    Nedanstående förslag är inte fel. Men det finns säkert fler att nämna i sammanhanget smarttelefoner från Kina. Förslagsvis i tråden "Chinasmartphonereview" .

    chinasmartphonereview.com

    gizchina.com

    gsmarena.com
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.