En fråga om ifttt

Diskussion i 'Applikationer' startad av guuhhh, 24 mar 2017.

  1. guuhhh

    guuhhh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har precis installerat ifttt i min telefon, för att slippa glömma koppla in och ur wifi när jag är hemma. Det fungerar jättebra, funderar på att sätta in det i frugans telefon också, jag har en Samsung S7 och hon har en Samsung S6 Edge. För henne vore det extra bra med tanke på att hon har så låg surf på sitt abbonemang, för mig är det inte så viktigt, annat än i slutet av månaden då man kanske har i princip käkat upp sin surfpott. Tänkte alltså ställa in wifiautomatiken i hennes också, nu till det lilla problemet. Kanske har alla det lilla problemet, men både min telefon och frugans telefon kopplar ibland ur wifi när vi är hemma, även om vi sitter still i soffan och ser på tv eller vad som helst, alltså vi rör oss inte, skulle vi vara ute i trädgården kan jag förstå det om vi kommer utanför wifinätets räckvidd, så hur fungerar ifttt och deras applets i det här fallet? Känner den av att vi är hemma om telefonen plötsligt får för sig att koppla ur wifinätverket och i så fall kopplar in det igen? Någon som vet?