Tips: Erfarenheter av Moto G 16 GB, 2 GB RAM

Diskussion i 'Moto G (1-5:e generationen)' startad av donaldduck, 7 jan 2016.

  1. donaldduck

    donaldduck Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Har nu kört min ca 3 veckor och fyller på med mer erfarenheter. Min tidigare referens är Nexus 5. Vill poängtera att där jag har negativa synpunkter så är de inte sådana att jag ångrar köpet. Med den kunskap jag nu har så skulle jag ha gjort samma val. För mig innebär det att jag kan köpa en telefon för 2 300 kr som är lika bra som de som kostar runt 4 500 kr.

    - Utan att ha några mätdata är batteritiden bättre. Surfade man med Nexus 5 kändes det som man nästan kunde se hur batteriet tömdes.

    - Jag är beroende av navigator i telefonen och använder Sygic. Av någon anledning fungerar denna bättre i Moto' n än i N5' n. I N5 kunde den frysa några sekunder ibland och hade inte kontakt med några satelliter, oberoende av om jag körde Android 5 eller Cyanagenmod. Nu flyter det på perfekt.

    Några irrationella saker jag reagerat negativt på:

    - Framförallt när jag återigen provar min N5 så känns den lite rappare i responsen. Får det till att det är grafiken som är långsammare. Inget som spelar någon roll, märker det bara om jag direkt går till N5 och surfar mellan samma sidor. Kolla den utförliga testen nedan jag länkar till. Där ser man att grafikens snabbhet är den kanske svagaste delen av prestanda.

    - Tjockleken! Har ett hölje av plast på min för att få bättre friktion och därmed inte tappa den så lätt.

    BYTA BATTERI

    Innan jag köpte den letade jag reda på en beskrivning på hur man byter batteri. Inte gjort för att byta på några minuter men såg ganska lätt ut. Man fick skruva bort bakstycket och sedan hade man tillgång till batteriet. FEL, detta var för den tidigare årsmodellen.

    För Moto G 3rd 2015 får man göra det på ett annat sätt. Man får använda en varmluftspistol för att värma upp limmet längs kanterna och ta bort displayen. Därefter får man skruva bort olika grejer för att komma åt batteriet. Har aldrig provat att ta itu något som kräver varmluft, kanske inte alls är så kladdigt som det verkar. Någon som har erfarenhet? Vill minnas att man får göra så för att byta batteri i iPhone.
     
    freephille gillar detta.
  2. donaldduck

    donaldduck Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER