ERROR - Update Failed

Diskussion i 'Xperia Z3 - Allmänt' startad av unaz, 19 dec 2014.

  1. unaz

    unaz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2009
    Inlägg:
    326
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Halloj, har gått runt och ignorerat OTA uppdateringen som kom för någon vecka sen (3 Brandad). Igår kväll tryckte jag på update och det fick jag väll ångra helt enkelt.

    Telefonen bootar med en bild på en liggande droid som är öppen i magen och en skruvmejsel och texten ERROR - Update Failed. Kommer ingen vart. Har försökt lite snabbt att starta den med volym upp och med volym ner och datorn installerar drivrutiner för S1 Recovery eller Fastboot tror jag och S1 Service men de ger bara svart bild på telefonen, boot med vol upp ger en blå diod i toppen iaf... Något förkortat men ungefär så. Har testat både ADB och Fastboot i dessa lägen men får ingen kontakt med telefonen, förmodligen fel drivrutiner.

    Jag har hört att endel har problem med sina updates men har bara behövt ladda telefonen så fungerar det sen. Har jag laddaren i så hamnar telefonen i en bootloop vilket inte känns så bra. Får inga indikationer på laddning i de två alternativa bootlägena.

    Några tips? Jag vill verkligen försöka lösa detta hemma, att lämna in telefonen känns verkligen som sista steget. Och med så mycket flashande av roms osv till mina tidigare telefoner så borde jag kunna få det att fungera. Detta hände sent igår kväll och nu är jag på jobbet så att jag har inte pillat så mycket, men finner väldigt lite dokumentation om problemet.
     
  2. seekay

    seekay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2012
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Tjena!!
    Fick samma fel som du beskriver då jag uppdaterade min för en vecka sen. Stoppade jag i laddaren så startade den bara om hela tiden. Jag startade upp Pc companion om kopplade in telefonen, då kom uppdaterings rutan fram igen och körde igång. Efter ca 7 min så startade telen upp och fungerade som vanligt (uppdaterad) igen. Dock så hade alla nummer, bilder och appar som jag hade på det interna minnet försvunnit....
     
  3. unaz

    unaz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2009
    Inlägg:
    326
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Kom du in i telefonen alltså? Hade du installerat drivrutiner på datorn innan detta hände? För min bootloop är till den trasiga androiden update failed texten och sen om igen.
     
  4. unaz

    unaz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2009
    Inlägg:
    326
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Problemet är löst. Flashtool hjälpte mig få rätt fastboot drivrutiner. Därifrån kunde jag även Flasha in en ny FTF. Nu är jag obrandad också, det känns fint :P

    win-win