Ersätta Huaweis kalender med Googles

Diskussion i 'Huawei Allmänt' startad av Cash, 17 apr 2018.

  1. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    293
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Då jag använder Google Assistant på telefonen och vill att den ska lägga in en post i kalendern så fungerar det alldeles utmärkt... Tills den kommer till "choose calendar". Där måste jag ändå med fingret trycka på Google-kalendern för att den ska läggas till där (att den sen synkar till Huaweis kalender är en annan sak). Detta gör ju hella assistant-grejen meningslös när det kommer till nya kalenderposter. (Har testat på P10, H8 och P20.)

    Går det på något sätt att ta bort/gömma/avaktivera Huaweis egen kalender i telefonen? Som sagt så synkas allt mellan de två kalendrarna så det är inga problem (förutom när det ska röststyras då) men det blir lite bökigt när man har flera olika konton synkade till kalendern och andra familjemedlemmar delar och använder samma kalenderposter över flera enheter. Jag har tagit bort alla tillstånd och notifikationer etc i Huaweis kalenderapp, men den försvinner ändå inte.

    Vet att Google lagt till alternativet att den ska läsa upp info från fler än bara ett konto i Home, men går detta att göra på telefonen också?
     
  2. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Kan du inte inaktivera Huaweis kalenderapp i inställningarna? Då bör bara Googles app respekteras som den enda kalenderappen på telefonen.
     
  3. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    293
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    "Knappen" för default är inte möjlig att trycka på. Den finns där, men är inaktiverad.