Ersätta N6P, men med vad?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av ninjaa, 16 apr 2017.

  1. ninjaa

    ninjaa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2011
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Jag tackar för alla förslag!

    Min sambo och och min syster sitter på Oneplus3 respektive Oneplus3T och de telefonerna är riktigt bra på alla sätt och vis, men de slår inte N6P på kameran, tyvärr.

    Jag har bestämt mig för att köra på med telefonen tills vidare eftersom jag upplever mindre "batterydrain" i viloläge efter att ha rootat och lagt in ElementalX-kerneln och ändrat på CPU gouvernors.

    Men tanken är väl att det blir en Oneplus5 när den väl släpps :). Jag hade 1an och ser nu hur bra telefonerna har blivit (inte för att 1an var dålig, den var riktigt bra på sin tid), speciellt på uppdateringsfronten. Oneplus måste vara snabbast ut med 7.1.1 av alla förutom Nexus/Pixel själva?
     
    dannejanne gillar detta.
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 363
    Mottagna gillanden:
    17 840
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Ja, jag skulle nog också vilja säga det
     
  3. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    En OnePlus 3t är ju ett nerköp kameramässigt. Både pixel size och crop factor är sämre.
    Funderar själv på en xiaomi mi5s för kameran.
    Tror dock att romutbudet är bättre på OnePlus.
     
  4. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    OP5 låter som en utmärkt bra idé. Nokia är också på G i form av Nokia 8 och 9 vilka kan vara intressanta när de släpps utifrån såväl kamera- som Pure Droid-perspektivet. Igår läste jag lite på NokiaPowerUser om ett samarbete med Google som antyder att Nokia i princip får ta "Nexusrollen". D.v.s att Google samarbetar med dem i syfte att få snabba uppdateringar och tidig tillgång till kommande Androidversioner.

    Det finns ju vissa uppgifter om att Google varit på jakt efter någon som kan erbjuda "Nexusupplevelsen" i form av snabba uppdateringar etc utan att det för den skull innebär att Nexusprogrammet återupplivas (d.v.s ingen Nokia Nexus).

    Sedan är ju allting en kompromiss. Om enheten har en väldigt bra kamera är det trevligt, dock inte på bekostnad av övriga egenskaper. Det är just där det ofta ställer till det. Skärmstorlek, mjukvaran och utvecklarstödet först, hårdvaran också och sedan kameran. Får man allt i ett är det perfekt och finns inte den enheten blir det till att kompromissa.

    Man får fundera igenom hur man använder sin enhet. Prioriterar man mjukvaran och utvecklarstödet är OnePlus mycket svåra att "undkomma".