Ett par frågor (ljud, kamera, jmf med ip6s+ och nexus 5x)

Diskussion i 'OnePlus 3T - Allmänt' startad av gregoff_82, 8 dec 2016.

  1. gregoff_82

    gregoff_82 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2015
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    3
    Hej alla,

    Har blivit sugen på en 3T och har ett par frågor:

    Har sedan tidigare använt en Nexus 5X (kommer från iPhone 6s+ nu dock) som fungerade....ok....

    En av de sakerna som störde mig absolut mest i Nexusen var ljudet i Spotify. Varje gång man startade en låt (eller nästa låt i listan spelades) så hörde man jättetydligt att låten spelades utan equalizer i 2-3 sekunder för att sedan slå över till equalizern och ljudet blev bra. Detta var oerhört störande då det skedde vid uppspelning av varje låt. Volymen skilde en del med så det var ganska dramatiska skillnader. Vet inte om det var Nexus 5X-relaterat eller om det var bugg i Spotify, men det var något som jag upplevde i alla fall.

    Främsta anledningen att vill byta från iPhone till O3T är för jag vill kunna göra vad jag vill med telefonen (behöver jag nämna Tasker?). En sån enkel sak som att kunna slå på ljudet/vibration om telefonen tappar kontakten med min Pebble är något jag saknat mycket i iPhone.

    Hade varit intressant att höra åsikter från folk som kommer från en Nexus 5X och iPhone 6s+

    Hade också varit intressant att höra varför folk väljer O3T framför Google Pixel (bortsett från att O3T kostar hälften så mycket).