Problem: Exchangetjänster och dåligt batteri

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av Liiinuss, 4 nov 2015.

  1. Liiinuss

    Liiinuss Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Jag börjar med att berätta att jag är helt sämst på teknik, så när jag nu ber om hjälp, snälla förklara på ett sätt så att en tekniskt okunnig förstår!

    För en kort stund sedan så kom en uppdatering till min Nexus 5. Som vanligt uppdaterade jag, men efter uppdateringen drar min mobil slut på batteri hur fort som helst (typ 2 timmar om jag inte gör någonting). När jag tittar på Inställningar och Batteri kan jag se att Exchangetjänster drar sjukt stor del av batteriet. Vad jag förstått är Exchangetjänster det som gör att min mail synkas osv. Men efter uppdateringen så är inte min mail synkad längre, dvs jag får inte notiser vid nya mail och min inkorg uppdateras inte. Kan detta vara boven i dramat? Att mobilen försöker synka min mail osv, men att det inte går, vilket i sin tur drar mycket batteri.

    Hur ska jag gå tillväga, innan uppdateringen var jag asnöjd med Nexus 5.

    P.S. Vet att min tjej (som också har Nexus 5) hade liknande problem när hon köpte sin, men sen löste det sig på något sätt.
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Testa att ta bort exchange kontot och lägg sen in uppgifterna på nytt. Låter som att telefonen söker information hela tiden men hittar ingen.