Få bort ikoner i fältet högst upp

Diskussion i 'Galaxy S8+ - Allmänt' startad av FOO, 26 jun 2017.

  1. FOO

    FOO Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Har gett s8+ en chans som första icke Nexus mobilen sen HTC Hero och har en fråga.

    I de senaste versionerna så har det funnits en funktion som aktiveras genom att hålla in kugghjulet (settings) när man drar fram notiserna i några sekunder som gjort att man kan välja vissa ikoner att inte synas. I mitt fall har jag tidigare dolt alarm (då jag alltid har ett återkommande aktiverat) och blåtand (då jag alltid har det aktiverat) det fyller ju igen direkt funktion förutom att jag tyckter att du blir snyggare utan dessa ikoner.

    Finns det något sätt att aktivera dessa inställningar (inte utvecklings utan heter inställningar för systemgränssnitt i min senaste Nexus, när det aktiveras så syns en skiftnyckel jämte kugghjulet)

    Sen fattar jag inte varför Samsung har tagit bort möjligheten att sätta mobilen automatiskt i stör ej vid möten som finns som standard, men det har jag löst med Tasker..
     
  2. Hunter78

    Hunter78 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    1 245
    Mottagna gillanden:
    303
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+
    Hur har du lyckats med det för jag hittar inget inställning
     
  3. Marianne

    Marianne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    85
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Om jag har förstått vad du menar så drar du bara neråt på de små "dubbelstrecken" som ligger under ikonerna. Sen kan du scrolla höger för att se alla ikoner och klicka på de tre menypunkterna för att välja i vilken ordning ikonerna ska ligga.