Problem: Få ut filer från Oneplus3 med slocknad skärm

Diskussion i 'OnePlus 3 - Allmänt' startad av :^), 12 dec 2017.

  1. :^)

    :^) Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Tjena, jag har lyckas ha sönder mobilen min och nu är skärmen både helt svart och reagerar inte på att man rör den. Snackat med Oneplus Support men de påstår att de måste rensa hela mobilen för att kunna reparera den och det vill jag ju helst inte, i alla fall inte innan jag fått ut mina filer. Testat både dr.fone's program och Android Control men den förra var inte anpassad för Oneplus-produkter och den senare verkade inte funka alls. Någon som kan hjälpa mig eller har förslag på vad som kan göras? Är ingen expert utan brukar bara googla mig fram, vilket kan va bra att ha i åtanke.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 759
    Mottagna gillanden:
    44 762
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Du kan försöka ansluta en mus eller ett tangentbord genom en USB OTG-adapter och sedan försöka slå på USB filöverföring i blindo. Kommer ta ett tag gissar jag, men bör vara görbart med tillräckligt mycket tålamod. Helst skulle man väl ha en fungerande OnePlus 3 bredvid så man visste ungefär hur känslig musen var. Eventuellt går det att göra med tangentbordet också om någon ger dig rätt tangenter med hemskärmen som utgångsläge.

    Förmodar att du kan låsa upp telefonen med fingeravtrycksläsaren, så du kommer direkt till hemskärmen?
     
  3. Arju

    Arju Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2013
    Inlägg:
    489
    Mottagna gillanden:
    268
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Hade du aktiverat developer options (utvecklaralternativ) innan skärmen dog och har du av nån anledning aktiverat "usb debugging" (USB-felsökning) genom där?

    Frågar ifall du har råkat göra det, för då skulle det kunna finnas en lösning.
     
  4. marges

    marges Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2012
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Övrigt:
    Sony KDL-55W808C
    Chromecast with Google TV
    Chromecast Audio
    Lyckades komma åt min sambos 3T med trasig skärm genom Vysor. Detta var i våras så jag kommer inte ihåg det exakta förfarandet, men kan ju vara värt att googla vidare på.