Problem: Får ingen rom att funka Xiaomi Redmi Note 3

Diskussion i 'Redmi & Redmi Note' startad av mart1, 22 nov 2016.

  1. mart1

    mart1 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej.

    Har försökt ungefär 20 timmar med att få min nedrans Xiaomi att funka och nu tror jag att den är slut för alltid..

    När den kom hem fick jag inte någon täckning överhuvudtaget, varken mobila nätverk och den hittade inget WIFI heller.
    Började kika runt på olika roms och testade det mesta på Xiaomi-forumen men inget verkade vilja gå in på telefonen. Tillslut fick jag in en ROM men då började den gå i boot loops istället och säger nu "Invalid Device ID".

    Har nu gett upp och försökt få in en CyanogenMod ROM istället men jag får INGENTING att funka. Förmodligen ligger väl en stor del av problemet hos mig men jag har försökt så mycket olika grejer och följt guiderna - men det är alltid något i guiderna som felar för mig. Antingen hittar jag inte filerna som de säger att man ska köra eller så är det annat som strular.

    Börjar få panik, telefonen känns så trevlig iövrigt och den nuvarande säger nog tack och godnatt för evigt vilken dag som helst.

    Har någon tips på vad jag kan göra för att ge det en sista chans innan jag kastar den i elektronikåtervinningen?


    Tack.
     
  2. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Kina telefoner är knepiga när det kommer till hur dom hanterar sin radio och imei.
    Det kan nog vara så tyvärr att du har lyckats radera partitionen som innehöll just det. Då är det rätt kört. Vet att på dom flesta andra mobiler kan man ha tur när man återställer dom med original firmware.

    Min Huawei mediapad råkade ut för något liknande för där är tydligen uppdateringar regions baserade och jag hade fått tag på en kinesisk uppdatering men med samma modellnr som min. Den förstörde min imei och då var det kört för min del. tack o lov fixade Huawei det åt mig.

    Du Kan inte kontakta xiaomi och se om dom kan hjälpa dig?
     
  3. mart1

    mart1 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ah...
    Så kan det vara.

    Har haft lite kontakt men dom har mest kastat massa guider på mig och säger mest att dom inte kan hjälpa mig mer förrens jag har testat dom..

    Får väl ta ytterligare kontakt.
    Tack för svar.
     
  4. antonholmstedt

    antonholmstedt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    983
    Mottagna gillanden:
    183

    MINA ENHETER