Problem: Får inte tillbaka min Note 4a!

Diskussion i 'Galaxy Note 4 - Allmänt' startad av TheEdge, 30 okt 2016.

  1. TheEdge

    TheEdge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag lämnade in min Note 4a för att den hade det klassiska batteri problemet. Den dog bara helt plötsligt trots 60-40% kvar av batteriet.

    När jag lämnade in den på Samsung kista så sa de att det skulle ta max en vecka, efter två veckor ringer jag och frågar hur det går då har de bytt batteriet, "Moderkortet" och väntar på en ny display för de ska byta den också! Perfekt tänkte jag då får jag en nästan helt ny telefon.....där de förhoppningsvis löst problemet!

    ICKE!

    Fick ett SMS om att de kommer att reklamera telefonen eftersom de inte kan få tag på reservdelen så när det är klart så kommer JAG!! få kontakta återförsäljaren Comviq för att få en ny telefon!?! Jag tvekar starkt på att de har några note liggandes så nu vet jag fan inte hur detta går. Risken är väl att de försöker ge mig något skit som inte alls lever upp till en note4a, jag tvekar på att jag får något nyare typ s7. Fan jag som hade tänkt köpa en note 7a men nu sitter jag här utan en som jag tycker fortfarande väldigt bra note4a och lär snart få ett skambud till pengar eller telefon av comviq som jag inte vill ha!! Och jag kan inte ens gå och köpa något nytt....för det finns inget jag vill ha i nuläget när note 7an sket sig!


    FAN

    Bitter
     
  2. Caterham

    Caterham Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Om dom inte vill ge dig en likvärdig telefon kan du väl begära tillbaka nypriset som note 4 kostade?
     
    jnsson gillar detta.
  3. Svampen

    Svampen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    219

    MINA ENHETER

    Måla inte fan på väggen innan du hört vad din återförsäljare har att erbjuda.
    Säg som det är att du behöver en mobil i stil med Note.
    Lyssnar de på dig kanske du kan få ut pengar och du kan då köpa en fin begagnad Note 4 eller kanske 5.

    Edit:
    Läste ditt inlägg igen och du verkar nöja dig med tex en S7.
    Då lär det inte vara några problem.
    Givetvis lär du behöva ge en slant emellan. :)
     
    Last edited: 30 okt 2016
    jnsson gillar detta.
  4. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Kolla med verkstan om du inte kan få en bytes enhet. Jag lämnade in en S6 och dom kunde inte få tag på delar till den och jag skulle få en reklamation på hela telefon. Jag ställde då frågan om dom inte kunde skicka en bytes enhet istället och det gjorde dom. Det konstiga var att jag var tvungen att ställa frågan. Hade jag inte gjort det hade jag fått en av Samsung bestämd summa för telefonen [emoji15]. Testa att ställa frågan
     
  5. 3kgt

    3kgt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    300
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Lenovo P2
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung S8
    Platta:
    Asus Zeenpad 3S 10 LTE
    Platta 2:
    Asus Nexus 7 2gen
    ROM:
    LineageOS
    Hur gick det för dig?
    Har också trist nog problem med min N4 som jag Verkligen inte vill byta ut och är rädd att dem skall också inte kunna reperera den.
    Hur har det gått för dig?
    Trist nog så strular min mobil med! Jag var alltid rädd att jag skulle tappa den eller barnen tar sönder den innan jag når N8a.. Men nu verkar den ha någon hårdvaru fel då den startar om och hänger sig..
    Tänkte lämna in den i veckan, ringde Samsung kista och berättade om din historia, men tjejen på tel sade att dem har reservdelar :S
    Skall dock innan jag lämnar in den dubbelkolla med dem överdisken då jag inte vill fan få nåt S5/s6 eller liknande.

    Jag älskar N4a och tycker det är den sista "riktiga" värstingen där ute där man har pennan som jag är jätte van med och dessutom utbyttbar batteri + en snygg plast bakstycke som jag kan lätt köpa då den går sönder :D , skärmen och IR är också fördelar för mig.

    Kikade igår i timmar på diverse telefoner från alla märken, både lågpris för att ha som en extra reserv och dyrare..Dock är det ingen utom S7 som kan fixa flesta av mina behov. Så klart största nackdelen för mig blir då saknaden av pennan och får stå ut med det tills en ny note kommer.
    Testade även att hitta en ny N4a någonstans men utan att lyckas. Så jag hoppas att jag kan få denna fixad, eller så kanske behålla den och leva med dessa knäppa omstarter :S Telefonen funkade perfekt i hela 2 år och nu plötsligt får jag detta problem.
     
  6. boltis

    boltis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    182

    MINA ENHETER

    Lite märkligt ändå att dom inte har delar till en så pass vanlig telefon som Note 4. Jag själv har Note Edge som är i princip samma men betydligt ovanligare, och den bytte dom skärm och nästan hela chassit på så sent som förra veckan. Skärmen byttes pga inbränningssymtom där bland annat statusbaren syns och då blev det mesta på luren nytt..
     
  7. 3kgt

    3kgt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    300
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Lenovo P2
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung S8
    Platta:
    Asus Zeenpad 3S 10 LTE
    Platta 2:
    Asus Nexus 7 2gen
    ROM:
    LineageOS
    Ja sitter i väntan på delar nu :(