1. Registrera ett konto och bli del av Sveriges förmodligen trevligaste och mest hjälpsamma community.
    Stäng notis

Får norsk reklam via mitt Google konto

Diskussion i 'Allmänt' startad av Figurehead, 12 jan 2018.

1. Figurehead

Figurehead Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!

Har ett irriterende problem. På YouTube bla får jag reklam från Norge istället för Sverige. I snapchat ser jag stories från norska tidningar. När jag går in på nätbutiker väljs den norska automatiskt om det finns en sådan. Väldigt irriterande!

Verkar vara mitt Google konto som är länkat till Google.no på npgotsätt men hittar ej var jag kan ändra.

Tacksam för hjälp!

2. RedDown

RedDown Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    160
    Operatör:
    Vimla!

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
  3. Figurehead

Figurehead Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

4. H-M

H-M Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    132
    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Klart det är irriterande på många vis. En märklig men ganska skön sak hände mig på fejan under ca 3 år. Blev förväxlad med någon i Kanada och all reklam berörde kanadensiska varor och tjänster. Skönt slippa reklam som var styrd direkt mot en faktiskt. Fick också uppleva någons öde. Började med bröllopsannonser, sedan "real estate"annonser, sedan annonser till skilsmäsoadvokater och sedan strax innan det slutade kontaktannonser för östeuropeiska damer. Verkar vara andra regler där för de var ganska öppna dessa annonser.

Själv är jag reggad som kvinna född -94 på fejan ( man född på 60-talet). Lurar inte de flesta annonseörer men många annonser är ändå helt ointressanta för mig vilket bara känns bra. Tittar inte åt dem ens. Nu börjar det bli dags att välja universitet tex :) Ligger några år bakåt för mig. Ursäkta lite off topic

5. rodak

rodak Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

https://support.google.com/websearch/answer/873?co=GENIE.Platform=Android&hl=en

https://support.google.com/websearch/answer/179386

Hjälper det nån av dessa kanske?

Annars kan du felanmäla här:
    https://support.google.com/websearch/contact/ip

6. ingfre

ingfre Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60
    Jag får lite olika beroende på varifrån IP numret kommer. I skrivandes stund kommer IP numret från Sverige typ. Men då har jag valt land manuellt.

7. ingfre

ingfre Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60
    I bland visas operatören med iPad & mobil data på. Säkert fel i VPN tjänsten. Brukar kolla ipleak.net för att se att allt står rätt till. Själv besöker jag ju youtube.com & då står det SE om jag var Sverige eller FI om jag valt Finland. Reklamen & förslagen är där efter. Med SE så är dock reklamen irrelevant för mig.

Laddar...