Problem: Fast i Recovery booten.

Diskussion i 'One V' startad av baffu, 15 aug 2012.

  1. baffu

    baffu Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, det är så att jag bestämde för att försöka flasha min htc one V med CyanogenMod 9 (update-cm-9-20120602-SNAPSHOT-primou-signed). Så jag började med att unlocka min bootloader och flashade sedan med ClockworkMod Recovery v5.8.3.1 Sedan så gjorde jag den vanliga proceduren med att install from zip card osv. Efter att jag installerat ROMen och bootat om så fastnade den på Bootscreenen som man får upp innan man kommer in i Recovery. Alltså den där det står med röd text "this build is for development purposes only". När jag är där så kan jag ta mig in i Recovery genom att hålla in "POWER+VOLUME DOWN". Har provat att installera ROMen igen men utan resultat. Kan även tillägga att min PC inte känner igen att HTCn är kopplad till datorn.

    Tack på förhand!
     
  2. Mini Android Mobile

    Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Här är lösningen
    1. Vänta under minst 15 minuter för att ha tillräckligt med ström för uppstart och försök sedan att sätta igång telefonen igen.
    2. Försök att ta bort SD-kortet/SIM-kortet och batteriet, återinstallera sedan batteriet endast och försök att sätta igång telefonen igen.
    3. Säkerhetskopiera din data och återställ telefonen till fabriksstandard och försök sedan igen. Om du fortfarande har samma problem, kontakta HTC:s kundtjänst för att planera in en reparation.
    För vidare assistans, klicka på "Ring oss" i kundtjänstfönstret nedan.
     
  3. Mini Android Mobile

    Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    låter som att din htc v kan ha fått problem rom prova på egen risk att hämta orginal boot loader från

    htc Kernel Source Code http://htcdev.com/

    One V
    HTC
    EU
    CRC
    3.0.16
    v4.0 97.5 MB
    2.22.401.1
     
  4. Mini Android Mobile

    Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    om tipset inte fungerar så är det tyvärr så att din mobile behöver komma till service ring htc