Problem: Fastboot.exe har slutat fungera

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - ROM-filer och utveckling' startad av cogli0ne, 23 jan 2016.

  1. cogli0ne

    cogli0ne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Har lyckats låsa upp bootloadern men redan då fick jag felmeddelandet ovan upprepade gånger. Jag får det varje gång jag försöker med någon åtgärd i bootloaderläge, t.ex när jag vill flasha twrp.

    Detta gäller inte bara n6p utan jag får samma skit med alla telefoner i bootloaderläge sen jag gick från Windows XP till Windows 7 (gammal dator).
    På xp funkade allt sånt klockrent, men på win 7 började det strula.

    Nu är jag tillbaka på xp för att jag vill att saker ska funka igen men det gör de inte utan jag får fortfarande samma felmeddelande...

    Tips?
     
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Vilken apiversion av fastboot kör du?
     
  3. cogli0ne

    cogli0ne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Var ser jag det?

    Jag har kört med drivrutiner från nexus root toolkit, sen har jag testat med en minimal adb och fastboot, koush universal adb drivers och även med att rensa alla gamla och ta fastboot och adb från android SDK.
    Inget har funkat.

    Börjar misstänka att senare versioner av ADB och fastboot inte stödjer min dator hårdvarumässigt eftersom det ALDRIG funkat sedan 2014 oavsett hur jag än försökt med olika versioner.

    Testade på en polares dator med Windows 10 ikväll, installerade wugfresh nexus root toolkit och kopplade in telefonen. Allt funkade verkligen smidigt och jag behövde inte ens installera något mer än toolkitet.
    Så nu är jag rootad och har custom recovery ändå.

    Tror enda lösningen för framtiden är att köpa en ny dator...
     
  4. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    yes senare versioner av utvecklingsverktygen kan inte köras på äldre versioner av windows. Det går att hanka sig fram ända tills telefonen i sig kräver en såpass ny version att windows inte längre stödjer den.

    Tur att det löste sig :)
     
  5. cogli0ne

    cogli0ne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Tack!
    Misstänkte det. Det skumma är att jag fått exakt samma felmeddelande när jag kört Windows 7 på samma burk.

    Den borde nog pensioneras till förmån för något nyare. Fast jag använder i princip aldrig datorer på fritiden förutom för att lägga över bilder till hdd eller root, så det kanske är onödigt att köpa nytt...
     
  6. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Whaaaat? Jag kör Windows 10 och har aldrig haft något problem med Fastboot. Sök på xda så hittar du det bästa paketet för att installera Adb, inklusive fastboot.