Guide: Fastboot Official ROM for XT910(ICS&JB) NU MED JELLYBEAN!

Diskussion i 'RAZR - ROM-filer och utveckling' startad av ASR, 3 jul 2012.

  1. Biopower

    Biopower Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Har precis installerat JB i min Razr Maxx. Hoppas mest på att få en snabbare mobil som inte håller på och hänger sig hela tiden. Sista tiden behövde jag starta om den 5-6 ggr per dygn plus att den var duktigt seg emellanåt. Kanske skulle testat en vanlig fabriksåterställning först men var nyfiken på JB. Tänkte mest kolla om garantin fortfarande gäller om den nu skulle behöva reparation i framtiden?!
     
  2. Lelle91

    Lelle91 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tjenare Swedroid:are!

    Efter jag flashade ny ROM, JB via guiden här på Swedroid så har jag fått ett visst problem med ringsignalen. Det går inte att välja egna filer som ringsignal eller använda egna filer för SMS signal. Är det någon mer som känner till detta? Är det något nytt i JB eller har min mobil fått fnatt?

    När man går till inställningar --> ljud --> telefonens ringsignal så kan man enbart välja grund ringsignalerna. Det finns ingen möjlighet att importera egen ljudfil eller välja något utöver dem.

    Guide som har följts:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=77044

    Är tacksam för all hjälp man kan få! :)
     
  3. BlommanSwed

    BlommanSwed Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Asså nu kommer en riktig noob fråga här..
    Vad uppdaterar man till egentligen, nämns både ICS och JB i tråden/guiden.

    Jag har ICS med android version 4.0.4 samt system version: 672.180.41.XT910.NonEFIGSRetail.en.EU på min xt910, denna uppdaterades ju per automatik(via telefonen).

    Telefonen börjar nu bli riktigt dålig och som jag har förstått det hela släpps ingen liknande uppdateringar avfärskare android versioner för xt910.

    Förklara gärna för en riktig noob..:)


    //Micke
     
    Last edited: 13 dec 2013