Fastnar under uppstart(orootad)

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Droid_276, 17 nov 2014.

  1. Droid_276

    Droid_276 Guest

    Har under en tid varit på väg att lämna in min Nexus 7 på Mediamarkt för felsökning och reparation där jag köpte den i juli 2013. Detta dels pga det kända skärmfelet där plattan lever sitt eget liv och måste startas om för att rätta till det, sen även pga att den oftast laddar otroligt långsamt.

    För några veckor sedan så startade den hur som helst inte upp. Den fastnar på den rörliga animationen för Kitkat. Efter en hard reboot med intryckt power-knappp så händer samma sak igen vid omstart.

    Nu har jag precis testat att tömma systemcachen genom recovery mode efter att ha lyckats ladda plattan via datorn. Detta hjälpte inte för problemet vid omstart och nu kommer jag inte ens längre in i menyn för att starta om bootloadern samt nå revovery mode.

    Anledningen att jag inte lämnar in plattan nu med detsamma är att jag vill göra en backup på plattans innehåll innan dess. Som rubriken säger så är plattan helt original och är ej rootad.

    Har ni några förslag på hur jag skulle kunna lösa? Vore ju givetvis väldigt trist att förlora innehållet.

    Tack på förhand.
     
  2. gytepr

    gytepr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2011
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    hallon

    MINA ENHETER

    Operatör:
    hallon
    men du har allt på google ju den gör en backup gjorde en återställning fabriksåterställning .
    började om då hämtade den allt på google när loggade in.
    så risken är liten att förlora .
    mitt förslag prova lämna in den eller be någon nära dig hjäpa då
    det ja kan råda
     
  3. Droid_276

    Droid_276 Guest

    Det handlar inte om applikationsdata som jag är rädd att förlora utan ett antal bilder.

    Just nu verkar det som mitt enda alternativ är att lämna in den och förlora allt ändå för någon bekant som kan Android bättre har jag ej.
     
  4. gytepr

    gytepr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2011
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    hallon

    MINA ENHETER

    Operatör:
    hallon
    men de bilder ligger de på ett scard på den enheten då kan