Finns Galaxy Nexus' extended battery att köpa i Sverige?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av nike1, 17 jan 2012.

  1. will

    will Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    328
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Platta:
    Nexus 7
    Jag har beställde från mulkin igår efter att ha läst det här:
    So far so good, paketet är skickat och det går att spåra och allt verkar vara frid och fröjd
     
  2. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 116
    Mottagna gillanden:
    3 919
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
  3. Moo

    Moo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Argh nu kliar det i fingrarna, det enda som stoppar mig är osäkerheten om hur olika skal eller Gelaskin och den kommande officiella dockan kommer att passa med det större batteriet, någon som vet?
     
  4. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Ni som har köpt batteri på 2000 mAh hur mycke extra tid får ni ut??
     
  5. Moo

    Moo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    47 minuter.

    Alternativt: originalet är på 1750mah, extended på 2000mah, miniräknaren är din vän :P
     
    Ramboline gillar detta.
  6. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Svårt att säga, det beror på hur man använder den men det är 14% större, så du borde få 14% bättre batteritid.

    Vadå 47min?
     
    Last edited: 9 feb 2012
  7. delofson

    delofson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag går ärligt talat hellre runt med ett extrabatteri i nån liten ficka än gör min tunna fina nexus till en tjockis :)
     
  8. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Har du ens kollat på bilderna på extra batteri? Du har ju redan en klump i botten av telefonen, batteriet går rakt ut ifrån den. Knappast att det blir en "tjockis" bara för det. Jag har nog faktiskt hellre en liten tjockare telefon än går runt med batteri i fickan, och behöver stänga av telefonen/starta telefonen för att få längre batteritid.
     
  9. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Jag tycker inte att telefonen blev tjockare, man har ju ändå en skidbacke där nere. den blir mer rak där bak.
     
  10. delofson

    delofson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Helt klart en smaksak eller hur? :) Jag råkar ju gilla att känna utbuktningen längst ner när jag håller i telefonen. Samt kan offra den halvminuten det tar att skifta, mot att få dubbel batteritid än 14% mer :P
     
  11. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Ja, visst är det en smaksak. Det kanske du skulle tänkt på innan du enbart skrev i tråden, ditt inlägg om att det skulle bli en "tjockis" medförde inget till diskutionen om det större batteriet som vi har valt enligt våran egna smak.

    Jag svarade på ditt påstånde att det skulle bli en tjocktelefon, vilket det inte blir...
     
  12. delofson

    delofson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Självklart chefen, bara för-synpunkter, inga mot-synpunkter. Ska komma ihåg det inför framtida diskussioner. Har jag släppt det nu då.

    Som jag förstod det var det Samsung original? Det är NFC-kompatibelt med andra ord? Nu har inte originaldocka (liggande modell) eller originalbilhållaren släppts till försäljning här än, så är i så fall nyfiken på hur det kommer fungera med denna tillsats. Vill ju inte gärna behöva växla fram och tillbaka om jag nu skulle ge med mig i mina åsikter om större batteri. Kanske borde googla runt lite om denna produkt även kan ligga med i lanseringen av övriga tillbehör här i Svea rike.
     
  13. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Du behöver inte kalla någon chef. Det du skrev skulle jag inte kalla mot-synpunk... Jag svarade dig även att den blir ingen liten "tjockis" när man sätter dit batteriet.

    Det är ett Samsung orginal, med NFC. Man kan säga att det bara är ett förstorat orginal batteri. Ser precis likadant ut bara lite tjockare, batteriluckan är av samma material, med alla loggor och liknade som finns på orginal 1750mAh batteriluckan.

    Vill du ha ett större batteri samt ha den där goa känslan du får när du håller emot bullen i botten så finns det mugen 2000mAh där det finns NFC, samt att den ska passa med orginalluckan. Lycka till i valet av batteri.

    Skulle även inte tro att det batteriet skulle göra någon skillnad mellan om bordsdockan funkar eller inte, då den inte gör telefonen tjockare utan mer att den blir lika bred som bullen i botten en bit upp på nallen.
     
  14. Moo

    Moo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Glömde att sarkasm inte fungerar på Internet.

    Sägs att man får bättre grepp med extended och det låter logiskt, min handflata får knappt någon kontakt med telefonens baksida med originalet i alla fall. Det och lite extra kräm lockar som fan.
     
  15. mekanismen

    mekanismen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    706
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Det stämmer alldeles utmärkt. Telefonen ligger mer naturligt i handen om du frågar mig.
     
  16. Nth

    Nth Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Nu har jag kört ett tag med 2000 mAh-batteriet. Just nu har jag haft telefonen igång 1d 17h 33 min. Detta med 2h 16min tid på skärmen.

    För mina behov är det väldigt bra.

    Att tillägga är att jag inte spelar något på min telefon utan mest surfar, smsar/gtalkar och ringer samtal (röstsamtal 42 min den här laddningen).

    Har 28% kvar av batteriet när detta skrivs.
     
    diezel och bombay gillar detta.
  17. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Är det någon som testat Mugens batterier? Syftar på både 2000mAh och eventuellt om någon skulle vågat sig på 4000mAh.

    Sägs att 2k skall rymmas utan att jämna ut skidbacken, men har inte sett några bilder på deras 4k monterat. Hade varit intressant!
     
  18. chang

    chang Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    känner att det är kanske lite OT från batteriämnet vi var inne på.. men utbuktningen är väl en medveten design? jag kände att iaf att den är nice att ha då man har telefonen neråt och när man ska dra upp den ur sin ficka får man bättre grep då tack vare skidbacken. kanske bara jag som uppskattat den :P
     
  19. Das Erdbeerkuchen

    Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    462

    MINA ENHETER

  20. Moo

    Moo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Härligt att höra! Skriver han ner värdet på tulldeklarationen eller står full värdet där? Tänker på tullrisken...