Firmware 2.1.08 released (16 feb 2011)

Diskussion i 'Archos' startad av Thewapman, 17 feb 2011.

  1. Thewapman

    Thewapman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Saxat från archosfans forum.

    Kolla in http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?f=63&t=48496 för mer info.

    Firmware 2.1.08 - download (82.9MB)
    Firmware changes:

    Version 2.1.8 - February 16th, 2011

    External keyboard layouts: various country layouts are now supported using Settings > Language and keyboard > Select external keyboard layout setting (qwerty us/uk, azerty french, qwertz deutch, latin america spanish, russian, japanese).
    Proxy: http proxy settings have been enabled for the browser in Settings > Wireless & network > wifi proxy settings.
    Network shares: introduce an option to enable/disable network share scanning per Wi-Fi Access Point in Wi-Fi authentication dialog box
    Battery: improve robustness of battery charge status for hard drive based A70it
    Sound: fix sound level saturation causing loss of audio when playing on speaker
    Music: fix some MP3 files have bad sound after seeking
    Video: make some high level H264 HD files play correctly
    Video: fix black screen on video player resume from suspend for MPEG4 files
    USB host: fix NTFS UTF8 support
    Wi-Fi: fix network disabled occurring after several suspend/resume loops
    Wi-Fi: prevent false state information reported when authenticating/enabling Wi-Fi
    Multimedia library: avoid deletion of multimedia files happening sometimes on SDCard
     
    ma70 gillar detta.
  2. ma70

    ma70 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är det bara att lägga in filen i Archos10 och trycka på den så installeras det automatiskt eller hur går man till väga??
     
  3. Thewapman

    Thewapman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jepp. Du måste ha el-kontakten i bara.

    1) Ladda ner filen. Om du laddat ner den på datorn så lägg över den i "root" (dvs den mappen man hamnar i när man klickar på archosen i filhanteraren) på archos.
    2) Koppla loss archos säkert från datorn.
    3) Det dyker upp en ruta om att en nyare programvara hittats, klicka installera
    4) Koppla i el-kontakten, om den inte redan är i, vänta till uppdateringen är gjord.
    5) Om den hänger sig när den ska ladda operativsystemet (fastnar på archosloggan) så stäng av den och sätt på igen.

    Hoppas det flyter på bra.
     
    ma70 gillar detta.
  4. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har alltid laddat ner direkt från plattan och tycker att det är mindre omständigt