Problem: [FIXAT] BOOT LOOP, CM 10,1 HTC Sensation XE, AKUT !

Diskussion i 'Sensation - ROM-filer och utveckling' startad av KoSoVaR, 16 feb 2013.

  1. KoSoVaR

    KoSoVaR Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Rootade och flashade om min telefon för första gången (noob inom HTC)

    Själva rooten, upplåsningen utav Bootloadern och Instalationen utav Superuser gick bra och helt utan problem enligt http://androidmuscle.com guider.

    Nu när det gick så bra tänkte jag fortsätta med att flasha, men detta var mest bara för att jag ville se hur Jelly Bean ser ut...och hur det fungerar i allmänhet.

    Flashade till Cyanogenmod 10.1 och har gjort allt som denna guide från androidmuscle angav: http://androidmuscle.com/how-to-update-htc-sensation-xexl-to-android-4-2-jellybean-cm10-rom/

    Men min telefon bootloopar hela tiden vid Cyanogen 10 fönstret, vad skall jag göra ? Måste få det fixat väldigt snabbt då jag inte har en annan telefon till hands och behöver min telefon ganska mycket i min vardag, detta är AKUT så snälla hjälp mig!

    Jag kommer nog att vilja köra med ICS igen då jag inte gillar det nya interfacet på JB, men om ni även kan hjälpa mig hur jag får tillbaka samma ICS jag hade innan på telefonen så hade det vart nice det med.

    MVH
    / Venhar
     
    Last edited: 3 mar 2013
  2. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    För de första glömde du o göra den s-off
    För de andra aktivera smartflash om du nu inte tänker låsa upp bootloadern..

    Ladda ner annan rom o flasha MED SMARTFLASH AKTIVERAT

    Behöver du mer info gå in på xda
     
  3. KoSoVaR

    KoSoVaR Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    problemet är att jag inte vet hur jag skal göra, läste lite nyligen och sa att dem hade glömt att berätta på guiden att man mäste göra S-OFF innan man flashar, men trådskaparen var tydligen rubbad i huvudet.

    Jag hade velat ha hjälp på hur jag gör det då jag inte kan komma åt telefonen på något sätt...

    Skulle du kunna hjälpa mig med detta ?
     
  4. KoSoVaR

    KoSoVaR Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har btw unlockat bootloadern, det var när jag rootade den precis innna jag flashade...
    Måste vara S-OFF som jag inte gjort då det inte stod i den guiden helt enkelt, hur fan kunde han missa skriva det :S?
     
  5. KoSoVaR

    KoSoVaR Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag ser själv inget annat fel än att Pyramid PCT Ship är "S-ON", om jag gör den S-OFF så borde nog problemet lösas right ?

    Detta står i bootloadern:

    -***UNLOCKED***
    -Pyramid PVT Ship "S-ON" RL
    -HBOOT-1.29.0000
    -eMMC-boot
    -MAR 2 2012 18:14:34

    Edit: kör med denna recovery app eller vad man skall kalla det:
    -ClockworkMod recovery v5.8.0.9
     
  6. KoSoVaR

    KoSoVaR Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har läst och forkat kring detta och har hittat en awsome utility som fixas S-off och mycket annat till sensation XE

    http://kgs1992.com/kgs-utility/

    men som jag ser det och läst so har jag BRICKAT min telefon då jag flashade med S-ON :/, alltså måste jag UNBRICKA min telefon först...som tur är går det att utföra :D! YAAAAY !

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=23078349

    Men en fråga kvarstår, måste jag roota om telefonen, unblocka bootloader etc igen ?
     
  7. Droid119

    Droid119 Guest

    Brick menars att telefonen inte går att starta alls eller reagerar vid laddning ect. Har du gjort wipe av dalvik cache och wipe cache samt flashat boot(kernel) via fastboot?
     
    KoSoVaR gillar detta.
  8. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Gå in på xda flasha valfri rom med smartflash påslaget. Gillar du inte cm/vanilla o vill ha sense så kör in eleganca bliz. Bästa sens romen. Vist viperx finns med otroligt seg rom
     
  9. KoSoVaR

    KoSoVaR Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER



    De tär något jag behöver veta, och jag hoppas att du svarar snabbt:

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=23078349

    jag skall unbricka min telefon genom denna guiden vilket sägs vara den allra bästa:

    Jag har installerad Ubuntu Desktop 12.04.2 LTS, genom Ubuntus Windows Installer:n

    Jag behöver veta vad för Pacage jag skall installera ?

    På den guiden finns dessa att hämta:

    For Sensation XE:
    32bit version MD5: a3bd1dfcca86852aecd48160c6ab771c
    64bit version MD5: b284c45b78cf66213ac0ca0d07752e9b

    Jag antar att jag skall ha 32-bit då mitt windows 7 är det samt att laptopen jag har inte stödjer 64-bits OS.

    Sedan är frågan...
    Vilken RUU skall jag ha?
    Vart hittar jag den ?

    Efter lite tänkande så tror jag att jag fortsätter att köra på 4.0.3 då det är den senaste android versionen för Sensation XE
    Och helt enkelt bara rootar den... Då kan jag åtminstånde använda Volume+ vilket inte fungerar om man inte rootar telefonen då ICS är helt konstigt.

    Blir det så att HTC Släpper Jelly Bean till XE så kanske det blir att uppdatera via telefonen ?

    Jag hoppas att det inte kommer se så förbannat fult då... vilket är en stor nackdel med JB.
     
  10. Droid119

    Droid119 Guest

    Brick menars att din telefon inte ens startar och din TELEFON startar alltså inte brickad
     
    KoSoVaR gillar detta.
  11. KoSoVaR

    KoSoVaR Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det var ju inte ens det jaf skrev om, min telefon startat men bootloopar vid CM Loggan.


    När jag försökte unbricka telefonen igår så står det:
    device could not be found, check connections
    enligt guiden så skall det göras på ubuntu

    Detta redan första steget (har följt youtube videon)


    Varför blev det så ?
     
    Last edited: 23 feb 2013
  12. Droid119

    Droid119 Guest

    För att din telefon inte är BRICKAD. gör såhär
    1. Ta ut batteriet och sätt in det igen
    2. Håll ner volym ner + power samtidigt som du kommer in i bootloader bläddra ner till "fastboot" med volym ner sen tryck power.
    3. Anslut telefonen till datorn via USB och se att telefonen läser "FASTBOOT USB"
    4. Öppna ett kommandofönster i den mappen där du har adb, fastboot ect och skriv
    Detta kommer du få upp: [​IMG]
    Leta fram
    Alltså Vilken mainversion eller ja programversion du har. När du har den Kolla här: http://htc.vi8.info/Sensation-XE/ ifall den finns.
    För att hitta rätt gör du såhär. Detta är bara ett exempel.
    Rött=Mainversion/programvaruversion Den mainversion/programvaruversion som stämmer ska du ladda ner och sedan köra i fastboot mode samma ställe där du gjorde fastboot getvar all. Dubbeltryck på RUU.exe som du laddade ner följ onscreen instruktionerna. Detta kommer återställa telefonen helt. CM kommer försvinna. Du kan behöva låsa upp bootloadern igen med samma unlocktoken.bin

    Edit: Detta är nog RUU:n du behöver spelar ingen roll om du tar en högre version.
    http://htc.vi8.info/Sensation-XE/RU...0U-11.24A.3504.31-M-release-281004-signed.exe
    Jag tar inget ansvar om allt skiter sig.
     
    Last edited by a moderator: 23 feb 2013
    KoSoVaR gillar detta.
  13. KoSoVaR

    KoSoVaR Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hur kan den inte vara brickad när jag flashade CM 10.1 när telefonen var S-ON ?
     
  14. Droid119

    Droid119 Guest

    Suck.. brick menars att telefonen inte ens kan boota. Testa guiden jag gjorde åt dig och börja om.

    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
     
    KoSoVaR gillar detta.
  15. kalleboston

    kalleboston Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    194
    Telefon:
    Byter ofta

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Byter ofta
    Kom ihåg att fastboot måste köras med sudo före ifall du nu kör ubuntu.

    Skickat från min A500 via Tapatalk 2
     
  16. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    tror du missar nått. jb är inte fult. jb är systemet sen gillar dy kanske inte launchern trbuche. men fins väll 100 olika du kan köra med.

    du är van med sense. kan förstå det men senare är för segt. testa nova eller nått
     
  17. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    samt ska du återställa så är allt dy behöver en ruu. du är INTE BRICKED försöker du unbricka en obrickad lur riskerar du o permanent bricka den bortom all räddning

    ladda ner en ruu eller Mikes stock Roms deoxed
    läs på innan du sabbar allt
     
  18. Droid119

    Droid119 Guest

    Eller börja om på nytt? ;)
     
    KoSoVaR gillar detta.
  19. KoSoVaR

    KoSoVaR Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tack för guiden, skall prova det där :)

    Jag kommer att köra i windows 7 :)
     
  20. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    asså? nu är du du ju inte brickad men om du vore går det inte o unbricka med win7.

    mitt tips till dig. köp en nokia 3310