Guide: Flasha din Nexus 4 med Nexus Root Toolkit

Diskussion i 'Nexus 4 - ROM-filer och utveckling' startad av Pexer, 3 jan 2013.

  1. edvinnn

    edvinnn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2012
    Inlägg:
    852
    Mottagna gillanden:
    412
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Xiaomi 11T
    Övrigt:
    Galaxy Watch 4
    Hur bra är CM? Funderar på att trycka in CM på den men tvekar... vad tycker ni som har testat? Är CM bättre än stock? Och framförallt vad händer med den redan dåliga batteritiden?
     
  2. -Henric

    -Henric Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    1 695
    Mottagna gillanden:
    331

    MINA ENHETER

    Jag använder CM på min Nexus 4 och det fungerar jättebra. Jag kör med medföljande kernel till CM och alltså inte någon annan custom kernel. Batteritiden kommer jag inte ihåg hur den var på stock (flashade min Nexus 4 första dagen med custom ROM) men min telefon håller sig utan tvekan en hel arbetsdag. Jag har inte tid att pilla på telefonen allt för mycket under arbetspasset men inte helt ovanligt att jag har 70-80% kvar efter arbetsdagen när jag kommer hem.

    Man kan säga att CM är stock, men med fler inställningsmöjligheter. Nu finns ju även gamla theme engine, fast i betydligt bättre utförande, vilket är riktigt nice! Jag tycker att du skall testa CM och sedan avgöra själv om det är någonting för dig. Jag skulle då aldrig gå tillbaka till stock igen, men det är bara mina tankar.
     
  3. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Finns även Rastakat 4.4.4, en stock baserad custom rom som är otroligt stabil i väldigt basic utförande med bra batteritid och support den i kombination med en najs kernel för fine tuningen så håller batteriet i 2 dygn med vardagsanvändning. Har använt Rascarlos roms sedan Gnexen och aldrig blivit missnöjd, rekommenderas starkt.
     
    MatsGF gillar detta.