Tips: FlashIT - EternityProject's RAZR XT910 RSD Flash Alternative

Diskussion i 'RAZR - ROM-filer och utveckling' startad av Phil, 20 aug 2012.

  1. Phil

    Phil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Alla som hänger på XDA har redan hört talas om verktyget, men det skadar inte att upprepas. Jag har själv börjat använda det då jag vill lämna Windows och gå över helt till Linux.

    FlashIT är kort och gott ett alternativ till RSD Lite. Istället för ett grafiskt gränssnitt, som det RSD Lite använder sig av, packar man upp den fastboot-zip man vill installera, ansluter sin telefon i fastboot-läge till datorn och kör FlashIT-scriptet i den uppackade mappen. Enklare än så kan det inte bli!

    Dvs.
    1. Ladda telefonen till 80-90%, minst!
    2. Ladda hem den fastboot-zip du vill installera, t.ex. den som finns länkad nedan
    3. Packa upp din fastboot-zip med bibehållen mappstruktur
    4. Ladda hem FlashIT till ditt operativsystem från tråden länkad nedan
    5. Packa upp FlashIT i samma mapp som fastboot-filen
    6. Anslut telefonen i fastboot-läge till datorn (använder du Windows, se till att du har drivrutiner, Linux behöver inga drivrutiner)
    7. Kör script-filen
    Windows:
    Dubbelklicka på scriptet för Windows.
    Linux:
    -Starta en terminal
    -Gå till mappen där du packat upp FlashIt och fastboot-filen
    cd /home/användare/extraherad-mapp
    -Gör filerna i mappen executable
    sudo chmod 755 *
    -Kör FlashIT-scriptet
    sudo sh FlashLNX.sh

    Originaltråd, Eternity Project; http://www.eternityproject.eu/topic/15-gsmcdma-eternityprojects-rsd-alternative-for-flashing/

    Retail.en.EU ICS; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1747800&highlight=kholk

    Jag tar så klart ingen cred för varken scriptet eller fastboot-filen, tacka Kholk när ni får chansen! :)
     
    Last edited: 12 mar 2013
    ASR gillar detta.
  2. Berklar

    Berklar Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    EDIT: Oj postade i helt fel tråd. Tack för den här posten, lyckades un-bricka min razr!
     
    Last edited: 14 sept 2012
  3. Phil

    Phil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Kul att kunna hjälpa till! :-)
    Jag har en mapp med FlashIT och NonEFIGS på datorn hela tiden som det bara är att köra så fort jag råkat bricka telefonen... När min factory cable anländer behöver man inte fundera på om batteriet är laddat eller inte heller, grymt smidigt!